Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVordan får jeg analytics til at virke ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Er der nogen i dette forum der på "dansk" kan forklare mig hvordan jeg aktiverer analytics hos google. Jeg har indsat den udleverede kode i min webshop men kan ikke helt gennemskue hvordan jeg gør resten, da den bliver ved med at sige at sporingen ikke kan beksæftes......

mvh lisa b

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:57
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:23
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 22:38

Hej Lisa,

Du er velkommen til at sende mig en mail på kma@moskjaer.dk eller en PM, så vil jeg gerne se på det for dig.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 00:43

uha. jeg har selv brugt fredag aften på google an... AArrgghhh

Jeg kan sige hvad jeg har gjort. Om det virker må tiden vise, for der bliver kun udgivet rapport hver døgn

Jeg smed koden ind på forsiden af min webshop. hvor der understøttes html selvfølgelig.

Det virkede. og det er også det eneste jeg kunne få google til at skrive at det var korrekt. Så har jeg oprettet mål. Det tog så yderligere 1½ time at få det til at virke. Eller det ved jeg jo ikke om det gør.. Men der står den indsamler data.

Men det virker til de mere kyndige vil hjælpe.. det kan være jeg selv får brug for det :)

Held og lykke med det.

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Tilmeldt 12. Jul 07
Skrevet kl. 09:43

Tusind tak for jeres råd :-) Jeg sad igår aftes og snørklede med det igen......

Mette, du siger du har lagt koden ind på forsiden, har jeg misforstået noget her, men skal den ikke lægges ind på alle siderne ?? Jeg har det sådan med det teknik - ARRGHH. Nu er jeg jo spændt på om det jeg gjorde iaftes kommer til at virke.

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 16:10

I bli'r nødt til at få det til at virke. Google Analytics er et fantastisk stærkt værktøj. Sørg endelig for, at koden sættes ind præcis som I får den serveret fra Google og - såvidt jeg husker - i bunden af siden (lige inden I afslutter body-tagget). Følg med i den artikel-serie, jeg linkede til. Den er let læst og gennemgår det allermest basale.

Fra 9550 Mariager
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:22

Jeg har hørt (ved ikke om det passer), at grunden til at det skal indsættes i bunden er, hvis Google "kontakten" er langsom af en eller anden grund.

Når koden så står i bunden oplever brugeren det ikke, da det så er det sidste der sker ved visning af siden.

En lidt anden indgangsvinkel jeg vil spørge om er, om der findes en måde at få at vide at javascriptet fejler? Jeg har Analytics til at virke, og har også sat e-handels opfølgning på - der hvor den tracker hvad brugeren køber, hvor meget m.v. Det virker, så vidt jeg kan se af koden, men der kommer ingen værdier i Google Analytics.

Jeg har tænkt på, om brugeren (dvs. mig, når jeg tester) kan få et respons fra Javascript kaldet, f.eks. at det virker eller ikke virker. Det ville være smart hvis der var en slags "debug" mode...

/Hans-Henrik

Tilmeldt 12. Jul 07
Skrevet kl. 20:14

Hvis I kunne se mig nu, ville I se mig stråle som en sol :-)

Endelig er det lykkedes mig at få sporingen til at virke, så nu kan jeg komme igang med at sætte mig ind i alle de spændende oplysninger jeg får ud af det.

Tusind tak til alle jer der er kommet med input - nogle gange skal man smide håndklædet i ringen for at få det til at virke.......

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

Hej, jeg skal også til at sætte min analytics op -

satte du så koden på forsiden, eller på alle siderne ?

Mvh Per

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)