Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn til web-shop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at finde navn til nyt web-side. Tænkt eksempel: Lad os sige jeg skal sælge slik.

Navnet slik.dk og slik.com er taget. Men navnet islik.dk, .se , .no .de er ikke taget, men det er islik.com. Sidstnævnte er en af de mærkelige sider, der bare handler om, at du kan købe domainet.

Ville i vælge islik.dk, eller ville i finde på noget helt andet?

Det skal siges at det navn jeg gerne vil sætte i foran, er et internationalt og forståes på mange sprog.

Hvad siger i, er det for risikabelt / for lidt originalt ?

Mvh. Eva Maria Knudsen

www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Glostrup
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:54

jeg genbruger lige dit tænkte eksempel islik.dk

islik.dk kunne måske blive til eslik.dk istedet eller e-slik.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:27

Hvorvidt du skal vælge et domæne hvor .com er ledigt afhænger til dels af hvem målgruppen er. Har du forventninger om et stort salg internationalt kunne det selvfølgelig være fordelagtigt at have .com domænet, men er den primære målgruppe i DK vil jeg ikke mene det er nødvendigt.

Jeg synes også at e-slik er bedre end islik (jeg tænker ikke "slik" når jeg ser det ord), alternativet kunne være online-slik (med og uden bindestreg) eller slik-shop...men det afhænder selvfølgelig af hvilket ord du har i tankerne istedet for slik. 

Ready for take-off? så besøg REJSE-TIPS

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:18
Jeg tror at der skal tænkes ud af boksen her. Ingen af de foreslåede navne du'r efter min ringe mening. For nu at blive i slik-analogien, så er der en anden amino herinde, som driver www.sukkerkold.dk - se, det er et navn med alle kvaliteterne - rammende, sjovt, noget man husker bagefter.
Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 21:58

Hej,

tak for foreløbig input. Hvis vi forsætter lidt: jeg kan godt se sukkerkold.dk er et (sukker)knald godt navn.

jeg vil tænke videre i den baner.

mange hilsner

Mvh. Eva Maria Knudsen

www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:09

islik er nok ikke lige sagen... i bliver mere brugt i IT sammenhænge som iphone, ipod og den slags... slik butik... det lyder supersjovt og lækkert ;-)

held og lykke 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:18

EMKom:
Det skal siges at det navn jeg gerne vil sætte i foran, er et internationalt og forståes på mange sprog.

Jeg forstår ganske enkelt ikke den sætning..Dog

Men jeg har et forslag dog.

SugarRush (Sugar-Rush)

Begge er ledige med .dk

/Jacob 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:28

Som jeg læser det var slik blot et eksempel og ikke hvad trådstarteren rent faktisk ønskede at sælge, og så er der ingen grund til at bruge alt for meget energi på at finde på gode slik-navne (selvom SugarRush faktisk er et meget godt navn Wink)

Ready for take-off? så besøg REJSE-TIPS

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:09

Mosoe:
Som jeg læser det var slik blot et eksempel og ikke hvad trådstarteren rent faktisk ønskede at sælge

Hmm

Arrhh.. Ja ok, det ser jeg nu.. Jamen så er det da ikke nemt at brainstorme på noget som helst... Og det var så nok heller ikke meningen.

Men at sætte "i" foran et eller andet (iBarnevogne - iPruttepuder - iKeramik osv osv) er for meget afplankning af Apples superbrand og i den grad uoriginalt. Det er snart ligeså tyndt som at sætte "dan" foran alt muligt (beklager jer der har danhair, danmad, dantæpper, danbus osv osv) 

Prøv for sjov at skriv hvad det er du vil sælge, så starter jeg den kreative proces op på ny Wink

/Jacob 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:10

Det er vigtigt i videre sammenhæng at du vælger et navn med dit hovedprodukt (slik)   hvis dit domæne hedder eslik.dk er det rigtig godt for senere markedsføring, da det er godt for søgemaskinerne at have sit hovedprodukt i sit domæne. Det er simpelthen meget nemere at søgeoptimere siden, hvis det er hjemme lavet markedsføring.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)