Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et SEO spørgsmål ved titletag

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille tvist, som jeg gerne vil have løst.

Jeg har to SEO-eksperter som er meget uenig om hvordag title tagen i min shop skal skrives.

I øjeblikket skriver vi den sådan.   Byggestore.dk | Rockwoll flexi a-batts

Jeg har fået at vide, af en seo ekspert, som ønsker at lave seén for mig, at den burde skrives  Rockwool flexi a-batts | byggestore.dk

Så mit spørgsmål er, hvem har ret?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 17:01

Der er nok rigtig mange meninger om dette, men jeg ville starte med det vigtigste, nemlig Rockwool flexi a-bats.

Derudover, så ville jeg personligt måske vælge en 3. variant:

Rockwool flexi a-batts | byggestore.dk, din leverandør af Rockwool batts

Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 17:03

Hej,

Title tagget skal hedde: rockwool flexi a-batts, byggestore.dk - dvs. produktet først - det du gerne vil findes på i søgemaskinen.

Jeg ville osse overveje at skrive rockwool med lile beg. bogstav

Mvh.

Mvh. Eva Maria Knudsen

www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:15

Jeg ville udelade byggestore.dk, men produktet skal helt klart stå først uanset hvad. Ingen dårlig ide Oxkjær har med at gentage søgeordet.

Folk søge rnok også på mange afarter af a-batts (a-bats, abats, abatts, bats osv)

Mvh Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:06

Rockwool først, og herefter kan du godt have byggestore.dk. Til gengæld er jeg uenig i ideen med at tilføje ekstra tekst til titlen herefter.

Der er ingen ranking-gevinst i at have et nøgleord to gange. Jeg ved godt, at teksten så bliver fremhævet to gange i søgeresultatet, men det kommer til at se en anelse spammy ud.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:21

FrankHM:

Rockwool først, og herefter kan du godt have byggestore.dk. Til gengæld er jeg uenig i ideen med at tilføje ekstra tekst til titlen herefter.

Der er ingen ranking-gevinst i at have et nøgleord to gange. Jeg ved godt, at teksten så bliver fremhævet to gange i søgeresultatet, men det kommer til at se en anelse spammy ud.

Læg mærke til at foreslagene drejer sig om varianter af ordet, ikke gentagelser af nøjagtig samme ord. Hvis det blot var en gentagelse, ville jeg give dig ret.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:42

Hej Allan,

Tak for læsehjælpen. Jeg skal vist lade være med at skrive kommentarer, når jeg er træt.

Så undskyld herfra til Oxkjær. Dit forslag er fint, hvis man gerne vil rangeres på variationer over temaet.

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:14

Så der er rimelig bred enighed om, at produktnavnet skal nævnes først.

jeg kan også se, på den måde i skriver forslagene, at tegnet | ikke er nødvendigt?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:20

FrankHM:

Så undskyld herfra til Oxkjær. Dit forslag er fint, hvis man gerne vil rangeres på variationer over temaet.

Det er helt ok og ja, det var for lige at få en ekstra variant presset ind Cool

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 17:49

Hej Søren

Som Oxkjær nævner er der mange meninger om dette.

Mit råd er, at du tester effekten af de forskellige titler i forhold til placering og trafik. For typisk store og kendte virksomheder, kan det være en fordel, at firmanavnet/"brandet" står først. – Her kan "brandet" have en forstærkende effekt på resten af titlen, og på den måde tiltrække flest kliks. Et eksempel på dette kunne være TDC eller Apple. For typisk lidt mindre virksomheder vil der ofte være størst effekt, når firmanavnet står til sidst i titlen.

Alt i alt er tests og effektmåling vejen til de bedste resultater. God fornøjelse med din optimering :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)