Dato: 3/21/2006 7:23:48 AM
Forfatter: Martin M
Jeg tror det nye liberale parti hedder: http://www.liberaledemokrater.dk/
...Men hvis man ser bort fra Pia's lancering af et nyt parti for 10 år siden, er stort set alle nye partier siden 1965 forsvundet igen ... så det er rigtigt svært at tro på. - Og til gengæld må man jo også sige at Pia er genialt god til at sælge billetter - det mangler hos stort set alle andre partier........
Men, om et nyt liberalt parti har en chance er nok mere tvivlsomt 8med mindre de finder nogle gode, dygtige & troværdige frontfigurer). - Hvis man vil have et andet styre i DK, tror jeg mere på at man ved næste valg vælger enten sætter sin stemme hos et andet parti (kan anbefale de Radikale

)... eller finder en fornuftig kandidat hos ens 'normale' parti.
....Og ja: Jeg forstår heller ikke hvordan vi på så få år er blevet så bange for omverdenen - det er trods alt den vi skal leve af. At Danmark bygger på ytringsfrihed er en kendt sag (

) - men vi bygger jo normalt også på fremsynethed, forståelse for andre mennesker & medmenneskelighed ... men det er pt. blvet glemt - måske fordi Venstre ledelse hellere vil have 12 år ved magten, end sikre Danmark til fremtiden???
Netop, hvis Pias parti er det eneste nye parti, der har overlevet,
og det samtidig er venstres samarbejde med hende, der er årsagen til at
Netop, hvis Pias parti er det eneste nye parti, der har overlevet,
og det samtidig er venstres samarbejde med hende, der er årsagen til at
starte et nyt parti, så tror jeg ikke det bliver til ret meget.
Bange for omverdenen ?
Det synes jeg nu ikke.
Med meget af en verdensdel imod os, holder vi alligevel fast i vore idealer,
og værner om vores ret til frihed.
Havde statsministeren givet efter fra start og givet en undskyldning,
ville vi nok have beskyldt ham for at være konfligtsky og vattet i sin holdning.
Han har været konsekvent, det synes jeg vi må respektere, selv om prisen umiddelbart
ser ud til at være høj i øjeblikket.
Ingen kender fremtiden - sket er sket, så nu må vi videre...
Jeg tror og håber at det er godt på sigt, at vi står fast på¨
vore vestlige idealer, og samtidig respekterer andres levemåde
i deres del af verden.
Henning Buddig