Kære MissD
Tænkte på om du havde overvejet at fokusere på den særlige gruppe som kaldes: højt begavede børn? (kaldes også børn med særlige forudsætninger).
Jeg ved at rigtig mange af disse børn ikke får de udfordringer de skal have i skolen (hvad enten den er privat eller offentlig) - Udfordringer de faktisk har brug for, for at trives og gøre brug af de særlige forudsætninger de har. Desuden har mange af dem svært ved at koncentrere sig i klassesammenhænge (fordi hjernen kører i topfart og hele tiden analyserer stimuli m.v.) og faktisk har nemmest ved at lære én til én med en voksen som forstår hvordan netop denne gruppe børn er indrettet.
Er medlem af foreningen Gifted Children, og ved at mange af forældrene til disse børn netop leder efter muligheden for "nørdetimer" (ja det kalder vi det altså i al kærlighed til vores skønne skøre unger). Nogle skoler tilbyder det til børnene, men andre har enten ikke mulighed for det eller er ikke lydhøre overfor emnet (som der er kommet mere fokus på de seneste år, men alligevel er lidt tabu her i Jante-land), så som jeg ser det er der både mulighed for forældrene som målgruppe, men også måske nogle skoler som egentligt gerne ville, men ikke har "mandetimer" i overskud til at yde disse børn de udfordringer de fortjener.
Hvis emnet har din interesse og du kan se noget i det kan jeg varmt anbefale dig at kontakte Gifted Children. Jeg besvarer også gerne spørgsmål og indgår i en snak om projektet hvis det ligner noget af det du havde forestillet dig.
Er mor til en af slagsen, men han er kun 5 så jeg kan da heldigvis stadig være med :-) Men lad os nu se hvor længe - han har brugt hele eftermiddagen på at tale om at han vil bygge en tidsmaskine, tegne arbejdstegninger m.v.
God vind med dit projekt