Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til min tanke:0)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tanken om at starte et elelr andet op hvor jeg kan give elever der virkelig brænder for folkeskolen, privat undervisning..

Lektiehjælp, osv.......Privat.

Er der nogen der har erfaring med det???Tror I på jeg ville kunne tjene på det???I Århus Omregn?`??Og hvordan kan jeg udvide det????nogen der har ideer til det??Skal det så være et vikarbureau eller hvordan foregår det lige??

Nogen der er med på tanken???Jeg er udddannet folkeskolelærer

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 12:21

Hej MissD.

Der har fornyligt været en tråd her på amino om en ny side, der hedder www.tutoren.dk

Det minder måske lidt om det koncept, som du tænker på, eller måske kan det inspirere dig til at komme videre med dine tanker.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36

Tak for dit svar/tip Anders.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:39

Du kunne evt. snakke med gutterne fra Thomsen & Thomsen, som bl.a. står bag www.studieportalen.dk.

Jeg tror de mest fokuserer på gymnaseit og opefter, men det kan være de ville være interesserede i at udvide deres område til folkeskolen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Tusind tak for dit hurtige svar..

Lyder fedt......

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 13:12

Jeg tror desværre privatundervisning vil være en tvivlsom vare, da man i dag kan få lektiehjælp i såkaldte lektiecaféer på folkeskolerne. Derudover tilbydes der gratis ekstraundervisning på landets ungdomsskoler.

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Dinsen

helt enig men tro mig jeg kender hele det område, og tilbudene rækker ikke så langt..Og der er tale om meget få støttehjælpetimer, ude på landets skoler..

Jeg kender til hele området...Jeg skal igang med det koncept...UDen tvivl..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09

Du må undskylde at jeg kom til at Smile da jeg læste dit første indlæg – men om eleven brænder for folkeskolen eller for en privatskole … er vel i denne forbindelse ret ligegyldigt.

Det som det handler om er vel – at de brænder for at suge viden og kundskaber til sig…

Hvor stort et marked der så er i den forbindelse skal jeg ikke gøre mig klog på.

Jeg kan derimod se et kæmpe potentiale for den store gruppe af utilpassede unge – der står med den modsatte problemstilling, at de ikke brænder for noget som helst.

Jeg kunne godt forestille mig – at de ville ha’ gavn af undervisning på tomandshånd, hvor de ikke vil blive bedømt som en del af en gruppe … men meget mere på den individuelle præstation og udvikling.

Om den idé så vil kunne sælges til en kommune skal jeg igen ikke gøre mig klog på – men det vil faktisk komme bag på mig hvis en forstandig politiker ikke vil kunne se mulighederne i det.

MEN på den anden side – kan det jo netop være, at det er den gruppe du er hamrende træt af…

Bare lidt strøtanker sådan en onsdag eftermiddag. Wink

Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:00

Hej,

Det er svært at sige om der decideret er et marked for et vikarburau her i Århus (eller i Danmark generelt) da presset for gode karakterer ikke er så højt herhjemme som i eks. England, hvor der er et stort marked. Jeg har arbejdet som tutor på et 'vikarbureau' i England og de tjener uden tvivl gode penge...Jeg har tidligere skrevet et lidt længere blogindlæg om det her http://tutoren.dk/tutorbloggen/private-tutorer-er-almindelige-i-england

Vi besluttede i stedet at koncentrere os om en formidlingsside http://tutoren.dk, der forhåbentlig vil gøre det nemmere for lektiehjælpere og elever at finde hinanden. Du er naturligvis velkommen til at tilmelde dig siden og evt. komme med kommentarer.

Med venlig hilsen,

Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:10

Kære MissD

Tænkte på om du havde overvejet at fokusere på den særlige gruppe som kaldes: højt begavede børn? (kaldes også børn med særlige forudsætninger).

Jeg ved at rigtig mange af disse børn ikke får de udfordringer de skal have i skolen (hvad enten den er privat eller offentlig) - Udfordringer de faktisk har brug for, for at trives og gøre brug af de særlige forudsætninger de har. Desuden har mange af dem svært ved at koncentrere sig i klassesammenhænge (fordi hjernen kører i topfart og hele tiden analyserer stimuli m.v.) og faktisk har nemmest ved at lære én til én med en voksen som forstår hvordan netop denne gruppe børn er indrettet.

Er medlem af foreningen Gifted Children, og ved at mange af forældrene til disse børn netop leder efter muligheden for "nørdetimer" (ja det kalder vi det altså i al kærlighed til vores skønne skøre unger). Nogle skoler tilbyder det til børnene, men andre har enten ikke mulighed for det eller er ikke lydhøre overfor emnet (som der er kommet mere fokus på de seneste år, men alligevel er lidt tabu her i Jante-land), så som jeg ser det er der både mulighed for forældrene som målgruppe, men også måske nogle skoler som egentligt gerne ville, men ikke har "mandetimer" i overskud til at yde disse børn de udfordringer de fortjener.

Hvis emnet har din interesse og du kan se noget i det kan jeg varmt anbefale dig at kontakte Gifted Children. Jeg besvarer også gerne spørgsmål og indgår i en snak om projektet hvis det ligner noget af det du havde forestillet dig.

Er mor til en af slagsen, men han er kun 5 så jeg kan da heldigvis stadig være med :-) Men lad os nu se hvor længe - han har brugt hele eftermiddagen på at tale om at han vil bygge en tidsmaskine, tegne arbejdstegninger m.v.

God vind med dit projekt

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)