Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PD .. Hvem tør? :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Store Heddinge
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Ved godt det er lidt ude i hampen men med lidt arbejde burde man  i en vis udstrækning få det til at kører.... eller hur? Kan godt se der vil ligge en del for ikke at sige stor bunke arbejde i det.

Hvem opretter www.pendlerpost.dk og organiserer en fornuftig fremgangsmåde.

Jeg mener... Med alle de mennesker der til dagligt krydser Danmark på kryds og tværs, burde man da kunne finde en eller anden måde at få det til at kører på.. Samtidig med at en privat person som tager posten med sig kan tjene lidt ekstra.... Selvfølgelig med forholdsvis små pakker og alm. breve. Evt.. leveret til en person i en given by som så sørger for at tingene ( posten ) kommer videre i processen.

Dono... skulle bare lige af med ideen :)

Hav en god dag og tak for et godt forum

Pede

Vandkugler - Vandperler : KOm og vær med :0)  https://www.facebook.com/Vandkugler

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:11

Uh jeg elsker folk som tænker skævt :-)

Som du rigtigt nok siger, så skal der en masse tankevirksomhed og research i projektet. Men jeg synes at det er en sjov ide. Måske kunne man kombinere det med en landsdækkende butik/kæde - måske en tankstation, som dels blev brugt som pick up point for pendlere samt forsendelserne.

Mit personlige råd: Start lige med at undersøge reglerne omkring organisering af forsendelser. PT. har Post Danmark jo monopol på forsendelse mellem private, hvor Citymail og lign. kun må lege med i B2B.

Men har du tiden og overskuddet til at kaste dig ud i forarbejdet, så giv for dælen da los :-)

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 02:36

Hej Martin

Ja, det er noget af en mundfuld at gå i gang med.

Det er ikke noget jeg vil sætte gang i. Det har jeg hverken tid eller lyst til.
Jeg ville slet ikke vide hvor jeg skulle begynde.

Ideen dukkede op efter at have haft en del dårlige oplevelser med PD... Ligeledes kan man her på Amino læse om stor utilfredshed.

Men kender du ikke det, at man får nogle "mærkelige" ideer der bare skal ud? :)
Ellers går de bare og tager tankevirksomhed fra andre og måske vigtigere ting. Hjælper at komme af med nogle af dem :)

Mvh

Peter Steffensen

Vandkugler - Vandperler : KOm og vær med :0)  https://www.facebook.com/Vandkugler

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:31

Det var ellers en super ide, men hvem har ansvaret for pakken? Og hvordan ifht forsikring - hvis der fx bliver noget stjålet..

Og hvis den fx skal med 3 pendlere fx fra københavn-odense, odense-århus, århus-aalborg for at komme frem og hver pendler skal have fx 10 kr pr pakke, så koster den allerede omtrent det samme som med posten... + leveringstid? + hvad hvis ingen skal den samme vej som pakken?

Ja, den holder nok ikke helt :-)

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 08:35

Hej Peter,

Jeg kender alt for godt, de mange mærkelige ideer som man kan brygge sammen i løbet af dagens små timer og lange togture.

Endnu engang synes jeg at Amino viser sit værd - man kan lynhurtigt få kastet de vilde ideer ud og få svar fra folk som måske endda ved lidt om emnet. Familie og venner er ikke altid de bedste sparringspartnere Wink

Der er ingen tvivl om, at det er en svær ide at udføre i virkeligheden - en simpel opgave som at levere pakker fra A til B, er noget mere indvinklet end det åbenlyse.

Men skyd da endelig løs med flere ideer - måske bliver kun én af 1000 ideer til noget konstruktivt, men sådan er iværksætteri og det er vel næsten hele charmen ved det.

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 10:54

Hej Nina.

I know det sikkert ikke er holdbart, men som skrevet skulle jeg bare lige af med ideen :)
I skulle vide hvor mange ideer og skumle tanker man får når man arbejder alene 8-10 timer hver nat :þ

Men ideen er da sjov.. Synes jeg selv.. hehe..lols

Men bare rolig.
Nu betragter jeg ikke mig selv som specielt normal ( hvad det så end indebærer ), så jeg skal nok komme med mange andre ideer der er ude i hampen :)

God weekend til alle

Peter Steffensen

Fra Lemvig
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:33

Hey Aminos

Man kunne også...!?

Er du er interesseret i, at deltage i udviklingen af et nyt koncept indenfor b2b logistik, enkelt pakker mellem landsdele og ønsker et supplement til din eksisterende vognmandsforretning med transport mellem landsdelen...?

Hør mere hér: rondellconsulting@gmail.com ell. Mobil: 2629 3327

Mvh. Claus

"Clear Sky© - Blue Ocean"

"Clear Sky©" er udtryk for, at innovationen ikke må begrænses af dogmer og virksomhedens eksisterende forretningsområder og produkter.

"Blue Ocean" er udtryk for, at virksomheden søger, at afsætte sine produkter på markeder hvor konkurrenterne er fraværende.

Idemenageriet! skaber hele tiden... også fundamentet for din virksomheds fremtid!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)