Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IDEER EFTERLYSES - BRAINSTORM !!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skriver fordi jeg gennem længere tid har gået i overvejelser omkring at tilføre min virksomhed egneprodukter. Min virksomhed er i dag en alm. underleverandør (smede og maskinarbejde samt seriel fremstilling) - indenfor rehab, medico, miljø, energi samt levnedsmiddel segmenterne. - Dvs. vi er gode i rustfrie materialer samt aluminium. (Vi omsætter for. ca. 20 mio. p.a. - og er i kraftig vækst, vi er først lige påbegyndt eksport)

Det jeg gerne vil bruge jeres hjælp til, er en simpel brainstorm over mulige egenprodukter med kraftig relation til de brancher jeg i forvejen er aktør i.

Der må gerne tages udgangspunkt i flg.: 1. voksende senior generation - 2. Større andel af overvægtige - 3.Mere fokus på wellness/egoisme/forkælelse - 4.Mere fokus på turisme - 5. Det mobile samfund - 6. sygehusvæsnet....osv.osv. - (dvs. en "tænk ud af boksen" opgave) Den kommercielle afsætning skal målrettes b2b og b2-det offentlige :-) (Ikke private i første omgang)

- Som nævnt håber jeg på en masse kreative indslag. - Der findes jo som bekendt ikke forkerte indlæg i en brainstom. - Så bare fyr løs.

Ha´ en rigtig god dag. - og på forhånd tak.

Tilmeldt 6. Dec 05
Skrevet kl. 16:36

Aeehhmmm.....Findes der virkelig ikke nogle, der har lidt ideer eller indspark. -

Nå..-men jeg væbner mig med tålmodighed - Næste gang må jeg heller spørge om noget CEO optimering eller andet wæb agtigt [:'(]

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 13:39

Hey du

Hvis jeg må give mit bud på hvorfor du ikke får et svar, så vil det være at man i dagens danmark og især i fremtidens danmark skal leve af sin hjerne og sine idéer og sine tanker om fremtidens marked. Så hvis man bare sidder herude og pumper sine idéer ud, kan resten af Danmark og for den sags skyld også Skandinavien, jo bare gå ind og 'hugge' den idé.

Ikke dermed sagt, at menigmand ville kunne finde på det, men man vil være nervøs for det. Jeg ved ihvertfald med mig selv, at jeg selv er igang med nogle projekter som jeg tror på vil give noget indtjening og det baserer sig på nogle idéer som jeg ikke tror andre har haft før - eller ihvertfald ikke ført 100% ud i livet og dem vil jeg meget gerne være first mover på, så jeg kommer til at være originalen og ikke kopien som kun kan markedsføre sig på at man kan lave det billigere end dem der først fandt på det.

Jeg ved ikke om det er tilfældet. Det er bare sådan jeg tror det er........

Hav en funky dag.

Cool

http://brokop.com/

Fra 6000 Kolding
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:57

Hejsa - jeg tror også det bliver lidt svært for dig at få konkrete forslag her, men jeg synes da det er rigtig frisk at du spørger.

Umiddelbart tænker jeg lidt over i det med de ældre - sådan på rolator-niveau og det her med at kunne fragte sig selv når man "bare er blevet gammel" men egentlig kan klare sig selv langt hen ad vejen. Jeg forestiller mig også at det idag er et marked hvor produkterne er overdrevet dyre og hvor der kunne være plads til at udvike et produkt som kunne stå i et hvert hjem og som ikke betegnes som "handicappet" - lidt ligesom de her små "køretøjer" som vinder mere frem for tiden.

Venlig hilsen Annette & Jan

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:04

Hej,

Nu ved jeg jo ikke hvilke ting i fremstiller idag, men du får det til at lyde som om det alene er rustfast stål og aluminium, og de fleste ideer man kunne komme frem med villle sikkert kræve at du havde både designere og ingeniører eller købte denne ydelse ude et sted.

Det er nok bare lidt svært at få folk til at hoste op med en række ideer som de vil give dig at arbejde med, hvilket jeg også må sige er årsagen til at jeg ikke fyrer løs.

Hvis du selv kom med lidt konkrete ideer, så tror jeg derimod du ville få en masse kommentarer hertil.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:28

Jeg tror også, at det er det forkerte sted at stille spørgsmålet: Hvad skal jeg producere i fremtiden?

Sagen er den, at iværksætterne herinde hovedsageligt (ikke udelukkende) tænker på deres egen/egne virksomheder og søger efter svar eller debatterer indenfor deres genre. Men du søger egentligt en slags forbrugerpanel - såsom: fortæl mig, hvad I mangler, så skal jeg lave det til jer.

Det er også fint nok, men du finder bare ikke de mennesker her. Da jeg læste dit spørgsmål, syntes jeg faktisk at det var fedt, men regnede egentligt ikke med, at du ville få svar herinde. Folk herinde tænker meget i baner omkring deres egen virksomhed og det tager så meget tid/energi, så der er ikke også plads til en brainstorm i din favør. Jeg kan jo selvfølgelig tage fejl, men jeg tvivler på, at Amino er det rette sted for dette spørgsmål.

Selv er jeg helt vild med rustfrit stål som materiale og jeg håber da, at du finder de svar som du søger.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 6. Dec 05
Skrevet kl. 07:13

....hejesus...

Ideen med mit indlæg var såmænd at trække på netværket herinde som en led i en sjov og forhåbentlig givtig brainstorm, - en mulighed for at debattere omkring min branche med mere eller mindre 100% udeforstående mennesker, der ikke er farvet af normen for hvor og hvordan kapaciteten og mulighederne "normalt" opfattes. 

Men som så mange gange før syntes jeg at forummet enden med alle mulige lommefilosofiske floskler - og alt muligt andet ... der samtidige er belærende på den lettere mystiske måde.

Jeg har af samme årsag ikke været deltager i dette forum så ofte, det sidste års tid. - 

Jeg ser ikke anden udvej en at købe MT selvproklammerede bog om "handel ´å a´ indernæt" - og starte min websjop[:'(]   

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:44
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 01:16

Hej, hov! Jeg er SPRÆNGFYLDT med ideer!

Jeg er lidt af en skade, og elsker ting der er blanke!

Sender du mig en PM så vi to kan snakke om ideer til en hjemmeside shop! Ideerne er så enkle at du tisser i bukserne af grin med din ekspertise, men jeg VED der er et marked for det, for i øjeblikket plager jeg livet af en stakkels håndværker. Små penge i starten, men udgifter dækket fra dag 1! Det er da et godt tip, ikke?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)