Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligbudget - Til køb eller byg af nyt hus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg går efterhånden med tanken om at slippe min dejlige store 1.sal for mig selv i vores store nedlagte landbrug herude på landet.
 jeg bor hos de gamle stadigvæk men ville gerne snart have mit eget, også for ligesom at kunne spare penge op i stedet for at betale leje herhjemme :)

Jeg hentede et fikst program fra nettet hos Nykredit som virkede fint inditl den skulle beregne så kunne den ikke, supporten sagde at det ikke var alle ting som kunne beregnes.

Jeg har en fast grundløn hver måned og har ingen gæld i bilen længere. Det eneste er min virksomhed ved siden som kører med underskud.

Fik hentet et excel ark fra en side, men når jeg indtaster min årsløn er den før skat, som der står man skal. Men den beslutter at efter alle mine udgifter har jeg råd til 16.000 i måneden for husleje, den holder nok ikke helt :)

Findes der nogen programmer eller hvordan får jeg smart beregnet hvor meget jeg har råd til at sidde for ?

Jeg går også med tankerne om at bygge selv - eller få nogen til det, jeg er bestemt ikke håndværker. Men hvor faen finder jeg ud af hvad det hus jeg gerne selv vil tegne eller komme med ideer til skal se ud ? :)

Findes der nogen med gode råd, - det må der helt sikkert gøre! 

Med venlig hilsen Kasper

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er at starte med at lægge et privatbudget.

Du har alle dine faste indtægter og alle dine faste udgifter. (alt lige fra husleje, el, vand, varme, telefoni, transport, forsikring osv)

Så er det beløb du har til overs dit rådighedsbeløb, og det er dette blandt andet banken vil se på hvis du kommer til dem og skal låne penge til at købe fast ejendom/bil/whatever for.

Jeg mindes min rådgiver sagde 5000 kroner ved enlige, og 8000 ved par og så et par tusinde ekstra pr barn i husstanden, pr måned i rådighedsbeløb.

Med et godt og gennemarbejdet budget i hånden vil det normalt være nemt for banken at lave en opstilling der viser hvad de mener du kan have råd til at købe bolig for og hvad de så vil låne dig.

Jeg har selv et meget detajleret budget i et lille fikst excelark jeg fandt på nettet engang, den deler jeg naturligvis gerne med andre. (fang mig pr mail i så fald) 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)