Vi er to der påtænker at starte en ejendomsmæglerforretning (i en af de storelandsdækkende kæder) og vil derfor gerne høre om der en andre på dette forum der har kendskab til dette.
Jeg har ikke indtryk af at der er så mange ejendomsmæglere i dette forum, og hvorfor ved jeg godt nok ikke.
Du vil blive en del af et fællesskab via en landsdækkende kæde – så vil du den vej rundt få et færdigt koncept … og det vil du ikke kunne ændre på. Men på den anden side, så er det jo gennemtestet og sikkert ret funktionelt.
Peter > har nok lidt ret i, at det jo ikke ligefrem er opgangs tider for den branche pt., men det ligger i branchens natur at være konjunktur følsom – så kan du jo trøste dig med at det kun kan blive bedre…
Efter aftale med Bjarne , så er vi faktisk på udkik efter en ejendomsmægler / kæde at arbejde sammen med.
Men det skal være nogen, som er friske på, at vi ikke følger de gængse normer i branchen; men får bygget nogle effektive maskiner, der "flyver under de andres radar" og genererer kunder i stedet.
Det kan godt være, at markedet er i afmatning; men så er det jo bare tid at være langt mere kreativ / effektiv end de traditionelle ejendomsmæglere.
Vi kommer kun til at arbejde tæt sammen med een inden for branchen, så det var måske en mulighed?
Tak for jeres indput, de er bestemt taget ad notem.
Min kommende kompagnon og jeg selv har tilsammen ca. 12 års erfaring som ejendomsmæglere i div. kæder/butikker. Vi er fuldstændig klar over at markedet pt. er udsat for stagnation, men vi ser også de muligheder der er i markedet, og det er de muligheder vi gerne vil prøve af.
Til Christian
Jeg takker for dit tilbud, min partner og jeg er dog så langt i forløbet med en af kæderne at vi først skal finde en afklaring, før jeg tager kontakt til dig for at høre nærmere om dit forslag.