Det går egentlig ganske godt.... faktisk lidt for 'godt' for StylingShop.dk og det kniber med at nå alle pligter i firmaet, når man laver alt selv i firmaet og samtidig skal passe et fuldtidsarbejde ved siden af. Specielt produktionen af nummerpladerammer tager en del tid og derfor har jeg talt med min far om han kunne tænke sig at hjælpe.. mod betaling naturligvis. 1) Hvad siger SKAT til at jeg ansætter min far? For så er han jo en udgift og da jeg betaler topskat og han ikke gør (han er pensionist), så 'snyder' vi jo skattevæsenet for lidt kroner når jeg aflønner ham. 2) Hvis det kan lade sig gøre at ansætte ham, kan jeg så bare betale time-for-time, eller er det noget med at han skal have feriepenge og alle andre vilkår som gælder for en 'normal' arbejdstager. Eller kan man sige at han får X antal kroner for at lave X antal rammer, altså ikke en decideret timeløn, men snarere et forud defineret beløb for den pågældende opgave? Glæder mig til at høre jeres svar, for ovenstående kunne være en rigtig god løsning på et akut og forhåbentligt vedvarende 'problem' og desuden ville det glæde mig at give lidt tilbage til min far på hans gamle dage, selvom han selvfølgelig skal arbejde for sin løn
|
Hej!
Jamen det er der da ikke noget i vejen for.
Aftal en timeløn+feriepenge........og så kører den.
Husk at afregne AMBI, evt. A-skat mv.