Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp IP-adresse på en blogspot-konto

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu købt domænet www.bytteleg.dk og vil lave den helt nemme løsning
og lade domænet pege over på www.bytteleg.blogspot.com

Men jeg har brug for IP-adressen på min blogspotkonto for at kunne lave det nummer...
Nogen der kan hjælpe?... eller er der andre måder at gøre det på?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:48
Det du skal have lavet er en URL forward eller en løsning hvor DNS udbyderen hoster en side med en frame der indeholder din blog side.

En A record, som peger på en IP adresse, kan du ikke bruge i det her tilfælde, da det vil kræve at blogspot''s server(e) er sat op til at svare for din side på lige netop det domæne.

Jeg kan se domænet endnu ikke er registreret hos DK-Hostmaster, hvor har du købt det?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:52

Den går vidst ikke - det er ikke nok at du blot peger trafikken over på den IP-adresse som blogspot-domænet har. Serveren som blogspot kører på, skal jo vide hvad det er for et subsite (altså bytteleg.blogspot) som trafikken skal mod. Og hvis du blot peger bytteleg.dk over på blogspot.com, så vil forespørgelsen imod serveren være på bytteleg.dk, som ikke eksisterer på serveren.

Umidlbart vil jeg mene at du skal bruge en redirect fra bytteleg til bytteleg.blogspot. Ergo; Du skal have en enkelt fil index.html liggende på bytteleg.dk som blot redirecter videre til bytteleg.blogspot.com. Derved vil forespørgelsen som kommer imod blogspot-serveren jo netop være bytteleg.blogspot.com og derved være imod noget som serveren kender.

Der er ihvertfald sådan som jeg ser det. Så umidlbart kan du ikke slippe for at have en eller anden form for serverplads til bytteleg.dk, da du bliver nødttil at have en enkelt side liggende som sender én videre til blogspot.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:53

Og svarede Sune det samme imens jeg sad og tastede løs

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:55
Hos cliche.dk for ikke særlig mange minutter siden.
Kan de lave en sådan DNS fætter eller kan du?

Kan give dig lidt sponsorplads som tak for hjælpen? :)
Byttelegen for masser af omtale, men har manglet et
mere ordret navn ......
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:04
Jesper:
Hehe, den slags er træls når man lige har skrevet et langt indlæg :/

Michael:
Jeg vil med glæde gøre det for dig, men det vil kræve at du så peger ip adressen på en af vores servere. Hvis ikke Cliche''s DNS system understøtter url forward eller frame, så er du velkommen til at kontakte mig:

sune [at] activewebs.dk
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 15:07
Hej Sune,

Prøver lige at fange dig på msn.

Fantastisk forum det her! :)

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:14
Virker blogspot ikke som blogger? Så kan du blot pege dit domæne mod en passende hosting service der tilbyder ftp (og er sat op til at svare for dit domæne), så kan du publicere til den fra din blog konto.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:30
Dato: 3/17/2006 2:40:00 PM Forfatter:Michael ''Supermaya''

Jeg har nu købt domænet www.bytteleg.dk og vil lave den helt nemme løsning
og lade domænet pege over på www.bytteleg.blogspot.com
Men jeg har brug for IP-adressen på min blogspotkonto for at kunne lave det nummer...
Nogen der kan hjælpe?... eller er der andre måder at gøre det på?

Du skal bare indsætte denne tag i dit HTML dokument (default eller index filen) på bytteleg.dk---!

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=http://www.bytteleg.blogspot.com">

MVH

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:36
Du skal bare indsætte denne tag i dit HTML dokument (default eller index filen) på bytteleg.dk---!

Det forudsætter at man har et webhotel, Michael har vist kun købt domænenavnet og dns hosting.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)