Jeg skal til at lave regnskab for første gang i min virksomhed. Jeg har forgæves forøgt at komme igennem hos SKAT ("alle linier er desværre optaget, prøv venligst senere....." -gad vide hvad der sker hvis vi indberetter for sent fordi ingen har tid til at tage telefonen) for at høre hvordan jeg skal gøre så det bliver helt korrekt.
Jeg har et TastSelv-skema (guderne skal vide hvorfra, det kan jeg ikke huske.....) hvor der er skrevet et beløb ved personlig indkomst, renteindtægter/udgifter og kontingent.
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, skal jeg så bare indsende dette skema hvis jeg mener tallene stemmer?
Du er opmærksom på at du først skal indsende selvangivelse, herunder eventuelt regnskab, senest 30/6 2008 ? Hvis du er fritaget for at indsende regnskab skal du udfylde regnskabsoplysningerne som er en del af selvangivelsen også, og det er det. Hvis det var mig ville jeg ikke anvende tast selv når vi taler om personlige virksomheder men det er en smagssag.
Tja nu laver jeg ikke så mange selvangivelser (mest udland og komplicerede person og selskabsselvangivelser) men for mig handler det jo om dokumentation. Men det er sikkert en oldnordisk indstilling.
Jeg har set på SKAT at der er en alm. og en udvidet selvangivelse og jeg er i tvivl om hvilken jeg skal tage. Nu er mit regnskab jo m e g e t simpelt, men jeg er ikke klar over forskellen
For jeg fik sådan en fin lille seddel "Selvangivelsen siger Farvel"... og derpå står, at de der har en udvidet selvangivelse vil stadig modtage en selvangivelse og skal gøre som de plejer - og kan med fordel bruge tastselv...
Nu er det jo første gang jeg skal lave regnskab, får jeg så også automatisk tilsendt en udvidet selvangivelse? er det individuelt fra kommune til kommune hvornår de sender det?? -for jeg har ikke modtaget noget endnu...