Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsopgørelse/selvangivelse for 2007

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til at lave regnskab for første gang i min virksomhed. Jeg har forgæves forøgt at komme igennem hos SKAT ("alle linier er desværre optaget, prøv venligst senere....." -gad vide hvad der sker hvis vi indberetter for sent fordi ingen har tid til at tage telefonenIndifferent) for at høre hvordan jeg skal gøre så det bliver helt korrekt.

Jeg har et TastSelv-skema (guderne skal vide hvorfra, det kan jeg ikke huske.....) hvor der er skrevet et beløb ved personlig indkomst, renteindtægter/udgifter og kontingent.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, skal jeg så bare indsende dette skema hvis jeg mener tallene stemmer?

Tirsdagshilsener

Sanne 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:32

Du er opmærksom på at du først skal indsende selvangivelse, herunder eventuelt regnskab, senest 30/6 2008 ? Hvis du er fritaget for at indsende regnskab skal du udfylde regnskabsoplysningerne som er en del af selvangivelsen også, og det er det.  Hvis det var mig ville jeg ikke anvende tast selv når vi taler om personlige virksomheder men det er en smagssag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46

Hmmm..Bent hvorfor ikke bruge tast-selv?

Vi gør på alle vore klienter uden undtagelse.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:01

Tja nu laver jeg ikke så mange selvangivelser (mest udland og komplicerede person og selskabsselvangivelser) men for mig handler det jo om dokumentation. Men det er sikkert en oldnordisk indstilling.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Tusind tak for jeres indlæg

Jeg har set på SKAT at der er en alm. og en udvidet selvangivelse og jeg er i tvivl om hvilken jeg skal tage. Nu er mit regnskab jo m e g e t simpelt, men jeg er ikke klar over forskellenSmile

kh

Sanne

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30

Hej!

Du skal bruge den udvidede, når du har selvstændig virksomhed.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 20:37

den udvidende bliver sendt til en ikk?

For jeg fik sådan en fin lille seddel "Selvangivelsen siger Farvel"... og derpå står, at de der har en udvidet selvangivelse vil stadig modtage en selvangivelse og skal gøre som de plejer - og kan med fordel bruge tastselv...

men det betyder, at jeg får den på papir ik ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42

Ja........burde du gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

Nu er det jo første gang jeg skal lave regnskab, får jeg så også automatisk tilsendt en udvidet selvangivelse? er det individuelt fra kommune til kommune hvornår de sender det?? -for jeg har ikke modtaget noget endnu...

Weekendhilsener

Sanne

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42

Hej!

Hvis du har forskudsregistreret dig som selvstændig erhvervsdrivende, så skulle du få

den udvidede SA per automatik.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)