Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords phishing - pas på!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Hvis I bruger AdWords, så pas på svindlere, som sender beskeden:

"Dear Google AdWords Customer! In order to update your billing information, please sign in to your AdWords account at https://adwords.google.com, and update your billing information. "

Det er ren phishing. Man bliver sendt til Google-lignende side, hvor de forsøger at malke ens kredit-kort-oplysninger.

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:42

Hmm... Jeg har faktisk lige fået en lignende besked. Indholdet ser troværdigt ud og url'en henviser til Googles domæne. 

Det spøjse er at beskeden er sendt til en tidligere medarbejder og alligevel er endt i min indbakke. 

Hvem står som afsender på din besked? 

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:55
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:21

Siden er tilsyneladende ikke længere aktiv.
Føj, føj, føj.

Men husk lige: Hvad i alverden skulle Google med mine kortoplysninger?

mvh Hans

Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:26

Hej.

Ja for den det har jeg også to gange.

MVH

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Men husk lige: Hvad i alverden skulle Google med mine kortoplysninger?

Hvis du annoncerede gennem Google Adwords, så skulle Google jo bruge dine oplysninger til at trække penge for de ydelser du har købt :-)
For mange er Adwords en vigtig, nærmest vital, del af deres forretningsgrundlag og et pludselig stop i annonceringen grundet betalingsproblemer ville være ærgeligt. Hvis Spammeren er heldig, så rammer han "økonomi-direktøren" der plejer af betale for Adwords og ved hvor vigtige de er, men ikke selv roder med at sætte dem op og ikke har 100% styr på det dersens internet... og derfor bare går ind og betaler :-(

Ulækkert, men snedigt nok Angry 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:50

Marcus:

"Dear Google AdWords Customer! In order to update your billing information, please sign in to your AdWords account at https://adwords.google.com, and update your billing information. "

Nu har jeg ikke set emailen, men det er vel rimeligt banalt: De sender en html mail hvori der er et link. Anker-teksten som kan være hvad som helst (fx, "Click here to go to phishing site") har de så valgt skulle være hxxps://adwords.google.com istedet. Den sidste anker tekst ser immervæk mere troværdig ud end den første.

/Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:59

Nicolai Lønne:

Ulækkert, men snedigt nok Angry 

Jeg har det værre med folk der brænder biler. De her kinesere omfordeler kun goder.

Men nu vi er ved det snedige. Hørte engang om phishing forsøg, hvor man fik en mail a'la "Click here to se our site: coolsite.com", men hvor linket var til en vedhæftet eksekverbar fil med endelsen .com (mange ved det sikkert ikke, men både .exe og .com filer er eksekverbare på Windows). Klikkede man på linket eksekverede filen og man fik virus over det hele. Se det var så snedigt så jeg ikke selv kunne have fundet på det.

/Jesper

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:13

Jeg har fået flere af den slags mails vedr. min Paypal-konto (men har heldigvis undret mig tilpas meget til ikke at hoppe på dem), så de slås med de samme svindlere.

~
Anja

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:30

Ja, men Paypal tager det meget alvorligt og har et helt lille uddannelsesforløb kørende på deres hjemmeside, så folk kan lære at begå sig...

Prøv at tage testen  Wink

Mvh, Christian

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)