Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel..

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen ,,

Håber i kan hjælpe mig.. Jeg går med en lille drøm om at starte en webshop.. men hvor mange penge skal man sparer op inden man begynder at drømme alt for meget? eller skal man helt ud og låne, kan det betale sig at overtage en shop?

Håber i kan hjælpe mig :-)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:41

Det kommer an på alt muligt. Skal du have varelager? hvilken branche er der tale om? skal du kunne leve af det? osv.

Om det kan betale sig at overtage en shop afhænger jo af hvor god den er, osv. Der kan ikke gives et præcist svar på overstående, da det afhænger af alt muligt. Hvis du skal ind på tøj markedet kræver det f.eks. rigtig mange markedsførings kroner, hvis du skal sælge filtre stil støvsugere er der nok ikke helt så stor kunkurrence, og du skal derfor ikke bruge helt de samme penge på markedsførings osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Hej Trylle

Det lyder lidt som om du ikke kender så meget til e-handel, så jeg vil da varmt anbefale dig at læse e-bøgerne "e-pusher" og "webshop-hvordan". De beskriver alt hvad der skal til for at komme godt fra start, når du har læst disse vil jeg mene at du er bedre rustet til at vælge løsning, design, markedsføring osv.. Skulle du efter at have læst disse bøger have yderligere spørgsmål, så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Fra Glostrup
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:09

Jeg vil lige sige at man godt kan starte uden kapital, jeg startede selv med 0 kr i kassen, første udgift 125 kr til domæne og har udviklet det stille og roligt på hobby basis.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:10

det afhænger jo også meget af hvor meget man nu selv kan mht den tekniske del... hvis du har lidt it-teknisk snilde, så kan du jo sagtens godt selv sætte en oscommerce op som er gratis... hvis du selv har en god sans for grafisk design, så kan du også selv godt smide et flot og brugervenligt design på... 

hvis du ikke kan de ting, så er det jo noget du skal ud og købe dig til, og så, alt afhængigt af kvaliteten kan det jo blive dyrt eller billigt... 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:18

Hvis du vil igang med en pæn og unik forretning og plads til nogle adwords kampagner osv. med webshop og design så skal du nok ihvertfald ligge ca. 50.000 kr til side.

Skal du også have professionel fotograf på til produkt billeder og tekstforfatter til alle indholdssider / produkttekster så er det nok lige før du skal op i det dobbelte (hvis du har et anseligt antal produkter).

Derudover kommer der jo så investering i varelager som kan være en meget forskelligartet størrelse efter branche, niche og ambitionsniveau.

Men hvis du virkelig vil have noget på benene der tager sig pænt ud og er brugervenligt og med pæne produktbilleder og tekster m.v. så skal du nok regne med en 100.000 kr alt inkl.

Kan du selv stå for produktbilleder, tekst indhold og måske også læst noget om adwords kan du nok komme helt ned omkring 15-20.000 kr for resten.

Du kan selvfølgelig nok finde noget der er billigere endnu - men skal der realistisk set bruges tid nok på løsningen til at webshop og design spiller sammen så er en 30-40 timers arbejde altså ikke et urealistisk sted at starte.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 08:30

Så længe du tror på at du kan og aldrig giver op, så skal du nok få løst alle udfordringerne hen ad vejen.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 15:56

Hej Thomas

Fedt med din drøm, bare se at leve den ud inden det er for sent. Jeg er selv iværksætter og har bl.a. et coaching firmaer hvor jeg har mange klienter der har gået for lang tid uden at leve deres drømme ud, - det kan langt fra anbefales, du bliver demotiveret og stagnerer totalt.  

Personligt har jeg aldrig sparet noget op, men det afhænger for mig at se om hvad du ønsker at starte op. Opstart af webshops, hjemmesider mv. kan gøres relativt billigt og du kan starte op med en skrabet model, for at teste dit koncept, inden du investerer en masse penge.

En webshop kan du starte op for under 500,- om md. inkl. dankortløsning. Søg på google på "webshops" så kommer de første 80 op. Vær opmærksom på at den løsning du køber har en række basale funktioner, læs evt. Thorborgs E pusher: http://www.e-pusher.dk/

Held og lykke med det, se iøvrigt mine egne iværksættertips herunder:

Bedste hilsner
Bo Lauenborg

1. Find en niche, kom med noget unikt. Det er ok hvis det minder om noget andet, men du skal have din egen specialitet eller vinkel på det du ønsker at sælge. Starter du en bilforhandler eller dagligvarebutik, så hav et speciale, bliv eneimportør af en eller anden speciel amerikansk supertruck eller sælg grønsager og mejeri produkter fra den lokale landmand – gør noget unikt ellers drukner du i mængden.
  2. Tro blindt på dit projekt indtil du har gjort alt du kunne. Ignorer forsmåede mennesker der giver dig negativ energi, feks. som ”men der er så meget papirarbejde når man er selvstændig”, ”man har aldrig fri”, ”du tjener ingen penge” og alle de andre fordomme og klicheer der er forbundet med at være selvstændig. Som regel kommer fordommene fra mennesker som aldrig selv har levet sig selv og deres drømme ud – bed dem om at holde deres negative energi for dem selv eller tilbyd dem måske et partnerskab så de kan få nogle udfordringer i deres liv.  
  3. Test dit koncept og produkt på det virkelige marked, kom væk fra hypoteserne. Dine venner og din omgangskreds vil ofte bakke dig op i din ide – men vil de lægge pengene når det virkelig gælder?
    Kan du sælge dit produkt flere gange med et meget skrabet set up så holder din ide og du kan begynde at skabe det optimale set up.
  4. Brug så få penge som muligt indtil du får proof of concept. Der er ikke noget dummere end at bruge hundredtusindvis af kroner på et koncept du ikke aner om holder vand. Går det galt, så står du med en tom konto og en masse praktiske erfaringer der i realiteten kunne føre til at du kunne sælge dit produkt – problemet er bare at du lige har brugt alle pengene, det er dyrtkøbte erfaringer.
  5. Skab og brug dit netværk af andre selvstændige og iværksættere. Lav en masse lokumsaftaler og byttehandler så du får så meget gratis som muligt. Der er altid en dygtig grafiker, en webdesigner, en revisor, en advokat, mv. inden for rækkevidde, som du kan lave en god deal med. Har du et produkt som de fleste har brug for, så køb dine nødvendige ydelser med et årsforbrug af dit produkt eller lignende, i det mindste indtil du har en stabil omsætning.
  6. Husk at koble af, en udbrændt iværksætter er lige men en rød bundlinie. Får du ikke koblet af og får blodtrykket ned så holder du ikke længe. Sørg for at dine nærmeste bakker dig op, der er mange selvstændige der bliver skilt fra deres partnere fordi de ikke har afstemt forventninger og der er lige så mange der går ned med stress.

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:15

Brug så få penge som muligt indtil du får proof of concept. Der er ikke noget dummere end at bruge hundredtusindvis af kroner på et koncept du ikke aner om holder vand.

Man kan sagtens bruge så få penge/ressourcer så ens projekt aldrig får mulighed for at blive realiseret eller vil vise sig om det holder vand. Så pas endelig på ikke at slå dit brød for småt op - så kan det være det aldrig bliver bagt.

Et eksempel kunne f.eks. være en webshop hvor du kun tager imod bankoverførelser i et marked hvor konkurrenterne alle har kreditkort betaling - så skal du nok ikke regne med at kunderne gider bruge den ekstra tid på at betale i netop din butik. Det samme gør sig gældende hvis du bruger så få ressourcer så din butik ikke formår at skille sig ud eller er præsentabel og giver et troværdigt image.

Punkt 2 skal nok også tages med forbehold - Nogle gange kan man faktisk få brugbart feedback eller gode råd som gør at man kan slippe for en unødvendig fiasko - så afvis ikke på forhånd folks meninger også selvom de virker som om de går imod dit projekt, det kan jo være de har nogle valide pointer som du kan bruge konstruktivt.

Ellers er det ganske fornuftige ting der er i den 6 punkts liste.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)