Hej! Jeg undrer mig meget over, hvorfor konverteringsraten i min webshop falder i takt med, at antallet af besøgende stiger. Jeg har den seneste uge oplevet en kraftig stigning i besøgstallet, som følge af diverse tiltag, som organisk optimering, Adwords optimering og annoncer på hundesites. Det er selvfølgelig positivt, men det er ret frustrerende, at konverteringsraten nu er langt under 1% Jeg kan se på min Adwords konto, at den gns. CTR for mine to kampagner (Hund og Kat) ligger på ca. 14%, hvilket jeg har hørt skulle være helt OK. Jeg følger kampagnerne nøje hver dag for at finde forbedringsmuligheder. Men lige meget, hvad jeg gør, sælger jeg stort set intet via mine Adwords kampagner! Det ser ud som om, at de fleste køb kommer fra personer, der har tastet URL-adressen direkte i browseren, men der er også enkelte køb fra henvisningssites. Jeg overvejer derfor at skrue kraftigt ned for Adwords budgettet. Nå, men tilbage til konverteringsraten! Hvordan øger jeg den? Er der et eller andet helt galt? Er der noget, der virkelig besværliggør et Køb? Det irriterer mig lidt, at Indkøbskurven ikke "popper op", men bare ligger i øverste venstre hjørne og gemmer sig Jeg imødeser al konstruktiv kritik og forslag til forbedringer, der kan være med til at gøre købsprocessen mere overskuelig og dermed øge konverteringsraten
|
Lise Andersen:
Jeg kan se på min Adwords konto, at den gns. CTR for mine to kampagner (Hund og Kat) ligger på ca. 14%, hvilket jeg har hørt skulle være helt OK. Jeg følger kampagnerne nøje hver dag for at finde forbedringsmuligheder. Men lige meget, hvad jeg gør, sælger jeg stort set intet via mine Adwords kampagner!
Hvis "hund og kat" betyder at du har to kampagner hvor den ene er målrettet mod folk, der søger på "kat" og den anden mod ditto "hund", tror jeg godt du kan skrotte den del af AdWords-budgettet. Det er alt, alt, alt for bredt :)