5000 om måneden lyder ikke af meget, men det kommer an på hvordan det hele er sat op. Bestiller butikkerne direkte ved leverandøren, og afregner selv, kan du regne med at der tilfalder moderselskabet en form for bonus f.eks 4% af alt hvad butikkerne handler for.
Hvis moderselskabet har lager er det meget sandsynligt at de har en avance mellem dem og butikken og dermed lever af det.
Om opstarten er 0,- og franchisetager selv skal investere i butik og inventar, er vel det samme som og give 250k for en salgsklar butik.
Jeg skal starte med at sige at jeg ikke kender noget som helst til BilXperten, men jeg oplever ofte franhcisekoncepter eller franchiselignende koncepter som laver deres indkomst fra salg af produkter. Hvis franchisegiver basalt set tjener pengene på at sælge varer, så kan de godt lade mennesker starte forretninger op uden den helt store indtrædelsesafgift og uden en løbende franchiseafgift.
Basalt set er det en dårlig ide at gøre det på den måde, men specielt unge koncepter falder for fristelsen fordi de gerne vil ekspandere hurtigt.
Hvis dit koncept er godt, kan vi hjælpe med at rekrutere franchisetagere.
Vi har stor erfaring med at rekrutere franchisetagere, det har vi faktisk gjort i en del år nu. Hvorvidt det er muligt at finde franchisetagere til dit koncept kan jeg ikke svare på unde først at bruge tid på at sætte mig ind i konceptet.
Vi kan tale om det over telefonen, ring til mig på 2015 4559