Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rente på lån til mit ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for et par år siden givet et lån på 30.000 kr. til mit ApS, som jeg selv ejer alene 100%. Det var i opstartsfasen for at skaffe likviditet.

Nu vil jeg gerne betale lånet tilbage til mig, men bliver i tvivl om der skal renter på. Jeg har blandt andet fundet følgende:

"Skattestyrelsen har ikke noget imod, at du yder et rentefrit lån til dit eget selskab. Da du er enejer, vurderer man, at du ikke "snyder" nogen ved ikke at opkræve renter. Tværtimod er det en fordel for selskabet, at det ikke har en renteudgift, hvilket betyder et højere potentielt overskud, som staten kan beskatte."

og

"du må gerne give dit ApS et rentefrit lån. Der er ingen regel, som siger, at du skal opkræve markedsrente, når du låner penge til dit eget ApS.".

Jeg har dog også fundet nogle indlæg herinde, hvor der står at det skal være til markedsrente.

Kan i hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46743
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

det er 110% stensikkert l¨ån fra ejer til ApS skal være ren armslængde som alt andet og tager man ikke markedsrente = det banken vil have for samme, beskattes man af markedsrente uden at modtage den og uden fradrag i selskabet

ALT skal være armslængde og det skal også nævnes i årsrapport mm

Du kan være helt sikker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)