Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man en god co-founder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 25
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg har brug for jeres hjælp til at finde en co-founder til min virksomhed. Jeg har tidligere forsøgt adskillige måder og alternativer, men jeg løber konstant panden mod muren – derfor ville jeg sætte stor pris på at modtage input fra erfarne iværksættere.

Min virksomhed tæller pt. to personer (jeg selv inklusiv). Vi har eksisteret i over to år: først som webshop og nu både som webshop og fysisk butik. Vi omsætter for ca. 50k om måneden, og omsætningen er stødt stigende. I sidste måned udbetalte vi første løn (lav ganske vist, men en løn).

Virksomheden befinder sig et utroligt gunstigt sted. Vi er i markedet efter en investor, de helt store investorer er mere end lydhøre overfor idéen og vi har helt klare og konkrete vækstplaner, som bliver realiseret, når vi har sikret kapital.

Virksomheden har brug for en co-founder (del- eller fuldtid), som kan bidrage til at holde driften oppe og vækste forretningen. Virksomheden kan ikke tilbyde nævneværdig løn (hvis overhovedet nogen), og en co-founder skal være klar på en periode på måske op til 12 måneder eller flere uden løn. Til gengæld kan den kommende co-founder optjene ejerandele. Og der er virkelig (som i virkelig) gode udsigter til at kunne at skumme fløden inden for et års tid.

Og nu kommer min hovedpine: vi har haft et utal af personer involveret i forretningen, men alle har fejlet på simple parametre som at tage ansvar, møde til tiden, få noget fra hånden m.v. Det er liv og død for os, men folk tager det simpelthen ikke seriøst. Virksomheden har brug for en person, der har drive, tager ansvar og er motiveret for at tage fat og skabe resultater. Vi har naturligvis nogle ønsker i forhold til kompetencer, men belært (og skræmt) af fortiden, står det mejslet med granit, at personlighed, drive og motivation er langt de vigtigste egenskaber.

Ved I herinde, hvor og hvordan jeg kan komme i forbindelse med en kommende co-founder, der under de oplistede forudsætninger er klar til at give alt for en fremtidsdrøm, der reelt ikke ligger så langt ude i fremtiden?

Tilmeldt 1. Feb 25
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:43

.

Tilmeldt 27. Jun 25
Skrevet kl. 21:04

Gode spørgsmål.

Vi tilbyder en vestingplan, hvor optjening af ejerandele sker inkrementelt over tid. Antal ejerandele og periode for optjening forhandles (jeg kan ikke oplyse det herinde) – men jeg kan forsikre om, at det er en attraktiv pakke for den kommende co-founder.

Og korrekt - vi har haft folk inde i folden, som fik stillet ovenstående i udsigt, men det var ikke nok til at møde til tide, tage ansvar og få noget fra hånden.

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En virksomhed der vækster, men ikke kan betale løn og derfor søger en ansat som kan få en bid af en kage der måske kommer i fremtiden hvis de arbejder 1 år gratis.

Det er dit tilbud set med øjnene for en der vil have betaling for sit arbejde.

Med mindre du kan gøre det meget synligt at der er en meget stor reel gulerod for enden af tunnelen med gratis arbejde, tror jeg det bliver svært at fine nogen som kan tage ansvar. De har mange andre muligheder som bliver betalt fra første dag.

Tilmeldt 1. Feb 25
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:53

.

Tilmeldt 27. Jun 25
Skrevet kl. 21:56

Arbejde og engagement honoreres med ejerandele. Som nævnt kan jeg ikke komme ind på vilkår her i tråden, men gratis arbejde er dit postulat, ikke mit. Det er korrekt, at det på den korte bane ikke er lige så attraktivt som en lønnet funktionærstilling, og det vil det heller aldrig blive. Ellers havde jeg oprettet et jobopslag på jobindex.

Vi vil således gerne i kontakt med personligheder, som er lydhøre overfor idéen, og som er villige til at lægge timer i at drifte og udvikle – i starten i fritiden uden et højt vederlag, og med tiden med god løn og andele, hvis værdi kun vil stige.

Tilmeldt 27. Jun 25
Skrevet kl. 22:03

Tak for gode observationer og ikke mindst for at besøge vores website.

At pitche vores idé og ikke mindst fremtidige potentiale til en kommende co-founder er den mindste sag, så det behøver du ikke bekymrer dig om. Vores udfordringer er, hvor vi kan komme i kontakt med de rette personligheder. Har du nogle bud?

Tilmeldt 11. Oct 24
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:07
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej 

Jeg har i flere år hørt denne her sang, da jeg har udvikle en del software/website og tit hør denne med du skal bare lige lave dette så bliver du rig. ikke fordi jeg siger det ikke kan være nåde i din ide, men hvis du vender den om og ser det fra den person af hvis person skal være deltid eller fuldtid hos jer gratis hvad skal de så leve af. og i siger i omsætter for 50k om måneden er jo ingen ting når man første har tage husleje og køb af produkt fra, samt lille opsparing til firma sådan at det kan klare sig i fremtid.  men hvis i lave det om og siger vi kan betale eks antal kr. pr md. nåde der giver sådan at give person kan betale husleje og få mad på bord så tro jeg i har nemmer ved at finde en der er med på det plus ejerandel på den måde er i også beder stille med give person fordi ellers vil giver person jo nok også have en stor ejerandel hvis det er den person der er der prima. håber du forså og kan se det lidt fra den anden side af.. ellers held og lykke. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)