Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chikane fra virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi oplever på min arbejdsplads dagligt bookinger, hvor kunderne ikke møder op.
Når vi ser kundeprofilerne igennem bliver det tydeligt at der er tale om "falske kunder". Det er et problem, der har fyldt meget hver dag hele sommeren og vi er ret sikre på, hvem der står bag, men vi ved ikke, hvordan vi beviser det og har derfor ikke konfronteret den mistænkte, der er en af vores konkurrenter.
Er der mon nogen i dette forum der har været udsat for noget lignende og kan fortælle lidt om, hvordan de kom problemet til livs?
Tilmeldt 1. Feb 25
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:10

Hvilken branche er det tale om? Det kan være relevant ift. eventuelle løsninger.

Tilmeldt 18. Sep 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:36
Vi laver fysioterapi, så det er mandetimer vi sælger og vi bliver derfor ret hårdt ramt økonomisk når op mod halvdelen af vores dag er booket af "falske kunder".
Tilmeldt 1. Feb 25
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kathrinesen:
Vi laver fysioterapi, så det er mandetimer vi sælger og vi bliver derfor ret hårdt ramt økonomisk når op mod halvdelen af vores dag er booket af "falske kunder".

Jeg tænkte nok, at det var noget lignende denne branche. Hvilket system bruger i? Logger i IP-adresser eller andet der kan gennemskue om det er den samme enhed, IP eller andet der bliver brugt?

Rent teknisk ville man i så fald kunne besværliggøre processen for spam

Hvad bruger i til, at verificere kunderne med? Skal de indtaste email? Telefonnummer? Her findes der systemer som kan verificere om emailen rent faktisk eksisterer eller at der f.eks bliver sendt en bekræftelse til mobilen med et bekræftelseslink.

Du skal være velkommen til, at sende mig din hjemmeside I privatbesked, så kan jeg se om det er noget man kan gøre noget ved. Jeg søger ikke betaling eller noget. Men jeg kan muligvis gennemskue nogle løsninger.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2239
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 06:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kathrine,

Det lyder utroligt frustrerende og er en virkelig tarvelig situation at stå i. Hvor er det ærgerligt, at nogen bruger den slags metoder. Jeg har hørt om lignende sager, og her er et par råd, som måske kan hjælpe jer med at komme problemet til livs:

Den mest effektive løsning er ofte at indføre en form for økonomisk forpligtelse ved booking. Det kan være et lille depositum eller et no-show gebyr, hvor kunden skal registrere sit kort for at gennemføre bookingen. Det vil med garanti afskrække en konkurrent, der ikke har tænkt sig at betale for at chikanere jer. Hvis I ikke ønsker at opkræve penge forud, kan I blot kræve, at der tilknyttes et gyldigt betalingskort til bookingen, som kun vil blive trukket i tilfælde af udeblivelse.

En anden, mindre indgribende, mulighed er at indføre tvungen bekræftelse. Send en automatisk SMS eller e-mail en dag i forvejen, hvor kunden aktivt skal klikke på et link for at bekræfte sin tid. Gør de ikke det, annulleres tiden automatisk og bliver tilgængelig for andre. Det tilføjer et ekstra skridt, som chikanøren sandsynligvis ikke vil gide at gennemføre for hver booking.

Rent teknisk kan I også undersøge, om bookingerne kommer fra den samme IP-adresse og eventuelt blokere den. Kig også efter mønstre i de falske bookinger – bruger de lignende navne, e-mails eller telefonnumre?

At bevise, hvem der står bag, er desværre ekstremt svært uden en tilståelse. Derfor er den bedste strategi ofte at gøre det så besværligt og omkostningsfuldt for dem som muligt at fortsætte, så de simpelthen giver op.

Jeg håber virkelig, I finder en løsning, så I kan få arbejdsro igen.

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)