Hej med jer. Jeg skal starte en virksomhed op, og det har selvfølgelig en række opstartsomkostninger, som jeg gerne vil have momsen refunderet for. Mit spørgsmål lyder på: Stifter jeg selskabet inden at jeg begynder at bruge penge på diverse udgifter til opbygning af webshop, kurser mv., eller kan man godt "stille og roligt" gå i gang med at få udarbejdet en webshop mv., og derefter kunne få refusion for momsen ? Jeg skal eks. på et kursus som tager ca. 2 mdr. - stifter jeg selskabet inden jeg tilmelder mig kurset, eller kan jeg vente med og stifte selskabet ? i forhold till momsrefusion ? På forhånd tak. Niels |
Hvilket kursus?? Der er ikke fradrag for kursus andet end til nødvendig opfølging af allerede eksisterende uddannelse, f.eks frisør der skal på kursus i NY hårfarvning, men ikke hvis samme skulle på negle manucure kursus som ikke er del af frisør uddannelse
Jeg tror du kan skyde en hvid pind efter kursusfradrag desværre. Du bør stifte inden du tager udgifter til opbygning af webshop
vh John Hannover