Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til erhvevskonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 25
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen 👋

Jeg er helt ny i iværksætterverdenen, så bær lige over med mig, hvis jeg spørger dumt 😅

Jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg skal sælge ydelser. Mit setup er ret simpelt: kun mig som ejer, ingen dyrt udstyr, ingen bil, og et meget begrænset varelager (som kan udlægges til kunder) og kun danske kunder. Med andre ord: lave etableringsomkostninger og lav daglig drift.
Jeg regner med at momsregistrere fra dag 1, da jeg forventer at ramme de 50.000 kr. i omsætning inden for 3-4 måneder.

Mit største spørgsmål lige nu handler om erhvervskonto. Jeg ved godt, at det ikke er et krav at have en erhvervskonto, men jeg vil gerne adskille privat og erhverv.

• Jeg har privat økonomi hos Jyske Bank, men de har et ret rigidt revisorkrav på erhvervskontoer (som jeg helst vil undgå i starten). De er lidt dyre… Men efter lidt forhandling har jeg fået oprettelsesgebyret ned på 2.500 kr. og netbank/kort til 150-200 kr. pr. md. De vil forsøge at fritage mig for revisorkravet – men intet er garanteret.
• Hos Danske Bank er der intet revisorkrav, men oprettelsesgebyret er 3.000 kr. + 139 kr. pr. md. for netbank/kort.
• Jeg har også kig på Lunar, især fordi Dinero (som jeg alligevel overvejer som fakturaprogram) tilbyder 1 års gratis Lunar Essentiel bank, hvis man køber begge i et år.

Ang. fakturaprogram hælder jeg mest til Dinero Pro, da det virker intuitivt, og jeg har hørt gode erfaringer fra andre. Jeg har ikke noget imod at lave lidt regnskab selv, især hvis jeg på den måde kan spare en revisor i starten – og finde ud af mine behov til en bank og faktureringssystem.
Jeg har prøvet at lave et Excel-ark med gebyrer og løsninger (vedhæftet) for at sammenligne – men jeg stirrer mig helt blind på tallene og mulighederne 🤯

👉 Så mit spørgsmål er: Hvad ville I gøre i min situation?

Ville I starte billigt (fx Lunar + Dinero), lege lidt med det første år, og så evt. skifte til en fysisk bank bagefter – eller ville I allerede nu vælge DB/JB og tage de lidt højere gebyrer, men have det på plads fra start? Er der noget jeg har overset/ikke tænkt over?
Alle inputs og erfaringer er meget velkomne! 🙏

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 16:16

Ankl90:
Jeg ved godt, at det ikke er et krav at have en erhvervskonto, men jeg vil gerne adskille privat og erhverv.

Mig bekendt stille de fleste banker krav om en separat erhvervskonto. 

Ankl90:
Ang. fakturaprogram hælder jeg mest til Dinero Pro, da det virker intuitivt, og jeg har hørt gode erfaringer fra andre. Jeg har ikke noget imod at lave lidt regnskab selv, især hvis jeg på den måde kan spare en revisor i starten – og finde ud af mine behov til en bank og faktureringssystem.

Vil helt klar anbefale dig at få en god bogholder frem for at lave tingene selv. Du skal bruge din tid på Salg/kunder frem for at bruge den ting du med fordel kan outsource

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46667
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31

Danske bank pro til den pris og uden krav om revisor
Dinero Pro god ide- overvej dog at have en bogholder online (kalder sig ofte revisor alligevel men det må alle - blot billigere end rigtig godkendt revisor) til at gennemse alt inden hver moms og ved årsafslutning. Der er så mange faldgrupper

Rigtig god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)