Jeg har en restgæld som på nuværende er over 500.000,- til min far. Han ligger for døden, så snart står griske arvinger (søskende) og higer efter at få hvad der tilkommer dem.
Hvordan står jeg stillet når jeg på ingen måde sådan uden videre bare lige kan trylle de penge frem? Der er 4 arvinger udover mig.
Jeg kan forsøge at sælge mit hus og derved få nogle penge fri, men det er måske ikke engang tilstrækkeligt.
Aftalen med far var løbende afbetaling i endnu 14 år. Men da en pludselig sygdom med død til følger kommer før ønsket, så står jeg nu med et problem man ikke havde set komme. Især når man ved at nogle af arvingerne er utrolig pengekære. (Egentlig en udsmagelig del af deres personlighed)
Jeg håber I kan hjælpe, så jeg kan blive klogere om jeg er købt eller fallit…
jeg kan ikke se den reddet - gælden er kendt og ikke over 10 år gammel uden noget er "sket" - Det du kan er at få den syge til at lave et testamente, hvor du forlods skal modtage 500.000 kr, men det kræver jo den pågældende er ved sine fulde fem. Det vil nok ikke skabe begejstring mellem dine søskende - som ret naturligt ikke vil "snydes" for 100.000 kr de måske godt kan bruge.
Ligger han på hospital, man hospitalspræsen bekræfte nødtestamenter, men det kræver han er ved fulde fem, ellers vil de naturligvis ikke bekræfte
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER