Hej, jeg har startet et ApS op, både et drift og et holding. Indskuddet var på 45.670 DKK, heraf gik 4000+moms til advokat for at åbne holding og 670 i registreringsgebyr. 40.000 blev overført til oprettelsen af driftselskabet, igen 4000+moms til advokat og 670 i gebyr. Tilbage blev der så overført 34.330 til driftskontoen. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvordan det skal bogføres, så det kommer til at stå som et lån. Pengene kommer fra mig som privatperson, dvs fra min egen opsparing, og jeg vil på sigt sådan set gerne ha pengene tilbage uden at skulle betale skat af dem een gang til. Håber, det giver mening - og hvis det gør: Hvordan bogfører man så det? VH Niels |
Stiftelseskapital er ikke lån - det er selskabets penge og selskabskapital. De kan komme ud når du sælger eller lukker og ikke på anden måde
Jeg synes det er voldsomt at stifte ApS med så lille rådgivning og at du nu roder med bogføringen. SÅ mange kommer galt at sted med årsrapport og skat - se at få dig noget proff hjælp for egen skyld
god vind John Hannover