Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig hæftelse i ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 9
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Spg. om personlig hæftelse

ApS leaser en varebil på gule plader, kun til brug i selskabet.

I leasingkontrakten står aftalen er mellem  Aps og nedenunder direktøren angivet med navn og cpr. nr. i det følgende kaldet bruger. 

Leasingaftale er underskrevet af tegningsberettiget underskrift for selskabet af direktøren i selskabet, og direktøren nedenunder med navn og cpr. nr.

ApS går konkurs, og Nordania Finans stævner direktøren for at hæfte personligt for restgælden, grundet han står med navn og cpr. nr.

Der står intet i aftalen om personlig hæftelse.

Kan det være rigtigt at man hæfter personligt blot fordi man står med navn og cpr. nr. i kontrakten, som jeg anser at være underskrevet på vegne af egenskaben som direktør?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26

Holdopnu.dk:

Spg. om personlig hæftelse

ApS leaser en varebil på gule plader, kun til brug i selskabet.

I leasingkontrakten står aftalen er mellem  Aps og nedenunder direktøren angivet med navn og cpr. nr. i det følgende kaldet bruger. 

Mellem ApS og - er det dit ApS eller leasing? For når dere stårOG direktøren CPR nr - så virker det som det er en aftale du har indgået og samme når du underskriver med direktøren og CPR nr - så virker den indgået privat

Det betyder jo så også at regnskaber galt - hvilket evt kurator i boet skal rode med (han er nok ligeglad) 

Det du skrver pege på perspnlig hæftlese - men CPR både ndgås mellem og slut undereskrift

Vil duu videre gå til en jurist

god vind John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 22
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 16:49

Aftalen er indgået mellem Nordania Leasing og ApS, og nedenunder står som bruger direktøren med navn og cpr. nr. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15096
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:41

Uden at have set kontrakten eller dialogen i forhold til indgåelsen, så giver det ikke mening, at direktøren skulle angive CPR nummer, med mindre der er tale om personlig hæftelse. 

Ellers ville kontrakten blot skulle underskrives af direktøren på vegne af selskabet. 

Så jeg formoder, at der står et eller andet om, at dem der skriver under, eller leaser bilen på vegne af selskabet hæfter.

Tilmeldt 6. Apr 22
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 19:57

Ved erhvervsmæssig leasing er det meget normalt at der oplyses om bruger af bilen. På selve registreringsattesten fremgår kun ApS som ejer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15096
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:10

Jeg kender ikke ret meget til leasing af biler, skal jeg gerne indrømme. 

Men jeg kan se, at der findes 2 typer af erhvervsleasing, med flere forskellige leasingsmåder under. 

Og at det ikke er unormalt, at leasingstager i mindre Aps selskaber mm hæfter perrsonligt. 

Så det er nok svært at svare på dit spørgsmål, med mindre der kommer mange flere faktuelle informationer på bordet...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23

Holdopnu.dk:

Aftalen er indgået mellem Nordania Leasing og ApS, og nedenunder står som bruger direktøren med navn og cpr. nr. 

jeg synes du skrev anderledes først - og den var underskrevet af CPR osv - men man skal se hele kontrakten og evt andre bilag - det er helt alm direktør har selvskyldnerkaution - men du kan jo undlade at betale og så se hvad de gør - Hvis de er sikre-  går de efter dig personlgt - hvis de ikke er, lægger de den ned - men bedst var at få det afklartet og agere derefter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2118
Skrevet kl. 12:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Holdopnu.dk:
Der står intet i aftalen om personlig hæftelse.

Det er du 110% sikker på?

Hvis ja, so kontakt Advokatgruppen og få Johann som advokat, så er du kommet et godt stykke. 
Og især, hvis det Lowell, der skal "overtage" evt. inkasso, så er han helt oppe på de spanske hæle. Super advokat.

Tilmeldt 6. Apr 22
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 15:12

Selvskylnerkaution er helt almindeligt men så skal det vel fremgå af aftalen eller der skal ligge en allonge til aftalen. Ja det er Lowell og sagen går nu videre til retten efter indledende retsmøde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)