Det er rigtigt at der er mange firmaer som kan få meget ud af standart løsninger mht design, har selv arbejdet for en stor virksomhed som benytter dandomain og som har fået lavet en rigtig lækker shop, men jeg tror på at EE's fremgangsmode ville have lættet arbejdet væsentligt og derudover have tilbudt nogle af de ting vi ønskede os som ikke kunne blive til noget.
jeg glæder mig rigtig meget til at se jeres løsning når den bliver lanceret!
(ps har sendt dig en besked mere, skal vi ikke skrive på mail i stedet? find mig på ns@ungt.dk ) |
Peder TakeTwo.dk:Nu skriver du nogle få timer, hvad snakker vi så.
Vi brugte helt konkret 2 timer, på cirka. 3000 varer. Og da vi var færdig var der så vidt jeg husker 100 % overenstemmelse med Scannet basen.
Men hemmeligheden bag tiden, er at vi har brugt en masse timer, på at implementerer en værktøjskasse, som vi kalder for datatasks. Det eneste arbejde jeg skulle udfører, for at importere fra Scannet var at sætte nogle mapninger op i mellem scannets filformater og en af vores egne tasks. Det foregik i grafisk værktøj (drag-n-drop), så hele importen blev udført uden at jeg skrev en eneste linie kode. Jeg har selvfølgeligt gemt mapningen, så næste gang en kunde kommer forbi med en Scannet løsning, så kan vi importerer hans varer betydeligt hurtigere.
Idag kan vores datatasks synkroniserer med csv-filer, xml-filer, webservices, ftp-stores, økonomisystemer etc. Men jeg har i noget tid, tænkt over om ikke det ville være relativt nemt at lave noget der kunne crawle sites, for at importere data. Det ville være en superfedt, ikke at være afhængig af at leverandøren i den anden ende skal eksportere data. Jeg har tidligere lavet en POC på det, men vi har ikke planlagt at tage det med i kommende releases.
Bliv gratis medlem