Selvfølgelig har det noget med webshoppen at gøre. Hvis jeg regner på omkostningen, skal jeg forholde mig til den samlede udgift. Altså: Hvis en webshop incl. hosting koster ca. 500 kr/md, er den samlede omkostning 6.000 kr/årl. Hvis jeg vælger et webhotel, er der også en årlig udgift - lad os sige, at den fx koster 100 kr/md, er den samlede omkostning 1.200 kr/årl. Det betyder, at jeg har 4.800 kr/årl at gøre godt med til udvikling af shoppen! Det er faktisk økonomi for begyndere! Og så kan du jo begynde at regne på tilbagebetalingstid på en investering på fx 20.000 kr. til egenudvikling. Så det kan faktisk sættes op ret enkelt. Og til den Amino, der startede denne tråd: Husk at tage det med i dine overvejelser - jeg håber, at du er blevet lidt klogere, selv om debatten er løbet noget af sporet i forhold til dit oprindelige spørgsmål. Og til Ronnikc: Jeg savner fortsat svar på, hvilke funktioner/features, man kan få brug for, som gør at man 'vokser ud af' en standard webshop. |
Ronnikc:... der kan være tale om utroligt mange forskellige behov for funktionalitet der opstår - det kan være fra specielle måder at udvælge produkter på til anderledes former for præsentation af produkter over til decideret brug af alternative templates eller visningsformer for produkter og/eller kategorier osv. osv. - Alle de ting kan du ikke få ændret i en lejet shop med mindre udbyderen er villig til at integrere det eller lave det, og så kommer du ihvertfald til at betale en voldsomt højere timepris end du gør i open source markedet.
Skrev jeg lidt højere oppe.
Men det kan som sådan være alle mulige elementer såvel designmæssigt som funktionelt hvor det behov man har/får ikke dækkes i en standard webshop - Her kan du så få kodet det til i en open source løsning, det kan du ikke i standard løsningerne.
I forhold til dit regnestykke skal du huske at de fleste har professionelle designere ind over - også i en standard shop - så regnestykket er noget anderledes end som du lige stiller det op.
Bliv gratis medlem