Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop, hvilken udbydder?

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Altså kan du med en open source baseret løsning vælge lige præcis det webhotel der matcher det behov du har for oppetid og volume og det har altså som sådan ikke rigtigt noget med selve webshoppen at gøre.

Selvfølgelig har det noget med webshoppen at gøre. Hvis jeg regner på omkostningen, skal jeg forholde mig til den samlede udgift. Altså: Hvis en webshop incl. hosting koster ca. 500 kr/md, er den samlede omkostning 6.000 kr/årl. Hvis jeg vælger et webhotel, er der også en årlig udgift - lad os sige, at den fx koster 100 kr/md, er den samlede omkostning 1.200 kr/årl. Det betyder, at jeg har 4.800 kr/årl at gøre godt med til udvikling af shoppen! Det er faktisk økonomi for begyndere! Og så kan du jo begynde at regne på tilbagebetalingstid på en investering på fx 20.000 kr. til egenudvikling. Så det kan faktisk sættes op ret enkelt.

Og til den Amino, der startede denne tråd: Husk at tage det med i dine overvejelser - jeg håber, at du er blevet lidt klogere, selv om debatten er løbet noget af sporet i forhold til dit oprindelige spørgsmål.

Og til Ronnikc: Jeg savner fortsat svar på, hvilke funktioner/features, man kan få brug for, som gør at man 'vokser ud af' en standard webshop.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:16

Ronnikc:

... der kan være tale om utroligt mange forskellige behov for funktionalitet der opstår - det kan være fra specielle måder at udvælge produkter på til anderledes former for præsentation af produkter over til decideret brug af alternative templates eller visningsformer for produkter og/eller kategorier osv. osv. - Alle de ting kan du ikke få ændret i en lejet shop med mindre udbyderen er villig til at integrere det eller lave det, og så kommer du ihvertfald til at betale en voldsomt højere timepris end du gør i open source markedet.

Skrev jeg lidt højere oppe.

Men det kan som sådan være alle mulige elementer såvel designmæssigt som funktionelt hvor det behov man har/får ikke dækkes i en standard webshop - Her kan du så få kodet det til i en open source løsning, det kan du ikke i standard løsningerne.

I forhold til dit regnestykke skal du huske at de fleste har professionelle designere ind over - også i en standard shop - så regnestykket er noget anderledes end som du lige stiller det op.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 21:26

Hej Mikkel

Som så mange andre tråde herinde på amino (desværre), er din forespørgsel på et webshop-system end i det rene mudderkast mellem folk istedet for konstruktive indlæg ;-)

Nå, nok om det... min gode ven Bjarne - der også er aktiv herinde - kan på en ganske simpel og ærlig måde hjælp dig helt fra A-Z med din forretning!

Se mere på Plain|Web.dk - IT-løsninger  -  www.plainweb.dk

Og rigtig god fornøjelse med din forretning!!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:36

Hej Ronni,

Jeg fortæller da gerne lidt om mig selv, og min netbrugshistorie.

Jeg er 32 år gammel, uddannet Civilingeniør i Informatik. Jeg har aldrig brugt usenet eller gopher, i nævneværdigt omfang. Men har været en relativt flittigt fora bruger, siden 1995. Mest de tekniske fora, da jeg har ernæret mig som web-teknologi ekspert de sidste 10 år. Mit speciele er .Net teknologier hvor jeg bidrager med arkitektur, mentoring og udvikling. Det er igennem tiderne blev til mange spændende kunder og projekter. Heriblandt Københavns lufthavne, Nissan, PKA, BankInvest, BRF etc. Typisk top 25 af danske virksomheders it-afdelinger.

De seneste fire har jeg fokuseret på at lave en kick-ass standard shop, sammen med mine partnere i EasyFlow.

Det var så min historie, jeg vil da gerne læse din? Du må jo havde en imponerende baggrund. Det skal siges, at det er en helt ny oplevelse for at man ikke vil svare på mine indlæg pga. min brug af citater. Men på den måde kan jeg jo betragte min horisont som udvidet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:51

Jeg stod bag det første godkendte standard CMS og Ecommerce system der blev godkendt hos PBS ('98 - altså for 10 år siden Wink) og også bag 3 af de første 50 indløsningsaftaler der blev lavet i DK. Derudover stod jeg bag europas første mp3 webshop og har drevet serverpark baseret i USA samt en masse andre ting - Og jeg var ikke blot ansat.

Derudover har jeg været på nettet siden før http protokollen så dagens lys og var nok en af de danskere der først havde et website - Jeg tror mit første større projekt må ligge tilbage i '95 med Sønderjyllands Amts første website.

i forhold til citaterne så forestil dig hvis samtlige indlæg i denne tråd alle var skrevet med samme brug af citater som du gjorde - så kan du vel nok se at overskueligheden og tilgængeligheden i denne tråd var afgået ved døden.

Anyways hvis vi nu har tisset om kap - så kan vi vende tilbage til det tråden handler om.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:18

Hej Ronni

Det var en imporende baggrund, håber ikke du opfatter det som at pisse om kap, men når man er så uenige, som vi er det meget godt at vide lidt om hvor den anden kommer fra.

Du må meget gerne skrive navnet på det standard system du stod bag, det er rigtigt god trivia. Også gerne de tre første indløsningsaftaler, det ville være fed viden at kunne hoste op med.

Jeg må indrømme at jeg er gået helt fejl af dig. Surfede lidt efter mit sidste indlæg, og fandt frem til at du studere statskundskab på sjette semester på Syd Dansk Uni. Selve RedWeb troede jeg var en hobby virksomhed, da den ser ud til at ligge på din privat adresse.

Udfra din timepris, på 400 kr. havde jeg troet at du var en relativ nybegynder inden for webudvikling, hvis du har så mange års erfaring burde din tid da være mere værd.

I forhold til vores debat om citater, er jeg fortsat ked af at du ikke respekterer at det er et værktøj som hjælp med at kommunikere.

Hvis vi skulle vende tilbage til debatten, så vil jeg rigtigt gerne havde en konkret feature eventuelt et link, på en vigtig feature som man ikke kan opnå med en standardshop. Grunden til at dette er at hvis du kan finde den, så vil jeg gerne implementerer den. Vi standardshop leverandører konkurrere nemligt på flest og bedst features.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:25

Lundsby:

Hvis vi skulle vende tilbage til debatten, så vil jeg rigtigt gerne havde en konkret feature eventuelt et link, på en vigtig feature som man ikke kan opnå med en standardshop. Grunden til at dette er at hvis du kan finde den, så vil jeg gerne implementerer den. Vi standardshop leverandører konkurrere nemligt på flest og bedst features.

Hej Lundsby

Jeg vil da gerne give dig et lille ønske fra min liste, nemlig total designfrihed! ExpressionEngine er derhenne af, noget jeg virkelig savner på løsninger som fx dandomain.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:30

Hej Peder,

Mit i den intense debat med Ronni fik jeg slet ikke svaret på dit indlæg.

Peder TakeTwo.dk:
Flyttede i også billeder? Specielt den del af flytningen har voldt os en del problemer.

Jep, vi flyttede også billeder, så vidt jeg husker kunne deres url'er udledes udfra deres nummer, og da vores datatask kan importere url'er med billeder tog det ganske kort tid.

Peder TakeTwo.dk:

Det er korrekt at der er ganske mange webshops der løber pænt rundt som er bygget i standardsystemer. Men jeg er ikke et sekund i tvivl om at konverteringsraterne ville stige ganske radikalt hvis kunderne blev præsenteret for en lidt mere prof shop.

Jeg synes faktisk at når jeg ser hvad Cygnet og Henning laver ud af en DanDomain, så mener jeg faktisk at det i 9 ud af 10 tilfælde er bedre end hvad man ser i custom/opensource markedet.

Men igen, hvis du kender en funktionalitet/feature som vi give kunder bedre konverteringsrater, som standardshop ikke allerede har iforvejen. Må du meget gerne beskrive den. Så kan det være at vores shop, har den indenfor relativt kort tid. 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:47

Lundsby:

Hej Peder,

Mit i den intense debat med Ronni fik jeg slet ikke svaret på dit indlæg.

Peder TakeTwo.dk:
Flyttede i også billeder? Specielt den del af flytningen har voldt os en del problemer.

Jep, vi flyttede også billeder, så vidt jeg husker kunne deres url'er udledes udfra deres nummer, og da vores datatask kan importere url'er med billeder tog det ganske kort tid.

Vi kan da som sådan også flytte varerne temmeligt meget hurtigere, hvis det ikke gør så meget hvordan de ligger og hvis kunden selv skal ryde op efter forskellige fejl.

De vareroverførsler vi laver, går der ganske meget tid til at tjekke at det nu er foregået korrekt, den går rigtig meget tid med at fortolke sådan noget som variantprodukter, det med at smide varerne i de rigtige kategorier tager også lige lidt tid, osv.

Så, hvis i ikke efterlader en masse arbejde til kunden efterfølgende så må i have fundet en noget mere smidig måde at gøre det på end os. Nu skriver du nogle få timer, hvad snakker vi så. Vi bruger ca. 8-10 timer på de første 1.000 varer og efterfølgende 3-4 timer pr. 1k varer. Er i meget hurtigere end os?

Det er korrekt at der kan laves nogle temmeligt pæne dandomain shops, der er vi slet ikke uenige, desværre er der bare en del der falder for sådan noget som scannet. Som jo ikke ligefrem ser fantastisk godt ud.  Men når vi snakker om Cygnet og Henning så er vi jo også ude i en prof løsning. Og er jo i sagens natur også en smule over budget for en standard "standard" løsning.

Jeg ved ikke om jeg som sådan har nogle fif til hvad i kan gøre ved jeres shop (har ikke lige fået kigget på nogen af jeres løsninger, men de er jo garanteret af en ganske høj kvalitet) så den bliver bedre. En ting kunne dog være at lave sådan en dimensions funktionalitet, ved f.eks. en tøjbutik eller en sko butik kunne kunden indtaste sin mål og så få varen i den rigtige størrelse. Med en sko kunne det f.eks. være højde, bredde og længe af foden, så man fik en sko som passede uansat hvad størrelse der står i den. Det tror jeg ville gøre ganske mange kunder mere tryk ved at handle den slags varer online. Det umiddelbarer problem er så at der skal laves sådan nogle best match ting som måske kan blive lidt langhåret. Og lidt mere loanghåret ville det nok være at lave det som en standardfunktionalitet som kan bruges generelt.

Ved ikke lige hvor plausibelt et bud på en ekstra funktionalitet det er, men om ikke andet så er det noget man ikke kan få i en alm. standardshop men som man ville kunne få lavet hos f.eks. os. 

Mvh Peder 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:07

Hej Niklas

Designfrihed har længe været den store akilleshæl, for standard løsninger. Men som jeg ser det så viser ExpressionEngine m.fl. hvordan standard shops bør tackle problematikken. Jeg ved ikke hvad de andre leverandører gør, men vi har vores egen løsning på problemet som vi faktisk mener er bedre end DanDomain, og den regner vi med er klar inden årets udgang.

Det spændende at hvis man spørger Cygnet og Henning, så mener de faktisk at DanDomain har designfrihed nok. Og de skaber resultater der i mine øjne er utroligt imponerende. Deres force er at de i højere grad har fokus på kommunikation og købskab, end mange af dem der laver custom løsninger.

Et anden stor mangel, som standard shops i har haft er funktionalitetsfrihed. Men også her har vi selv en løsning i ærmet, som jeg vil glæde mig til at præsenterer her i forummet. 

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)