Hej Jeg har et aps og har lavet noget arbejde for et andet aps, hvor det inkluderede overnatning. De betalte overnatningen, så det drejer sig om diæter for kost som jeg har undersøgt skulle være 597 kr pr døgn. -Hvordan fakturerer jeg diæterne, er det 597 plus moms? Herudover har jeg brugt en bekendt som har lavet noget af arbejdet, han har selv cvr nummer i enkeltmandsvirksomhed. Han har læst man ikke kan få udbetalt diæter som selvstændig, hvis dette er rigtigt hvad kan vi så gøre? -skal han så indberette det som fradrag? Og kan han stadig fakturere mig for diæter men så bare betale alm skat af det? Håber der er nogen derude som ved lidt om dette :-) Med venlig hilsen Jacob |
Du fakturerer med moms ja
Han kan fakturere dig det beløb det drejer sig om, og da ikke kun diæter, han skal så også fakturere arbejdet, men begge dele på en faktura til dig med moms
Når man får betalt diæternes belæb kan man ikke også tage fradrag, hverken dig eller den anden - det er til erstaning af ikke at blive betalt
Du kan i ævirgt selv kun få diæter hvis du får en helt reel løn også, tænk i 20 000 kr md . Og samme med kørsel
h John Hannover