Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af diæter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et aps og har lavet noget arbejde for et andet aps, hvor det inkluderede overnatning.

De betalte overnatningen, så det drejer sig om diæter for kost som jeg har undersøgt skulle være 597 kr pr døgn.

-Hvordan fakturerer jeg diæterne, er det 597 plus moms?

Herudover har jeg brugt en bekendt som har lavet noget af arbejdet, han har selv cvr nummer i enkeltmandsvirksomhed.

Han har læst man ikke kan få udbetalt diæter som selvstændig, hvis dette er rigtigt hvad kan vi så gøre?

-skal han så indberette det som fradrag? Og kan han stadig fakturere mig for diæter men så bare betale alm skat af det?

Håber der er nogen derude som ved lidt om dette :-)

Med venlig hilsen

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24

Du fakturerer med moms ja
Han kan fakturere dig det beløb det drejer sig om, og da ikke kun diæter, han skal så også fakturere arbejdet, men begge dele på en faktura til dig med moms
Når man får betalt diæternes belæb kan man ikke også tage fradrag, hverken dig eller den anden - det er til erstaning af ikke at blive betalt
Du kan i ævirgt selv kun få diæter hvis du får en helt reel løn også, tænk i 20 000 kr md . Og samme med kørsel

h John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 06:57

Men er hans diæter så skattefri for ham, eller skal han betale skat af dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12

Jacob Lauvring:

Men er hans diæter så skattefri for ham, eller skal han betale skat af dem?

han betaler skat - men det ville jo være samme hvis han havde taget dem som fradrag - fradrawg betyder ikke skat betaler men at man ikke beetaler skat af den del af overskud - Har du 100 kr fradrag er det ca 40 kr værd i skattefradrag og der er 60 kr tilbage . Helt som fakturerer du 100 kr er det 60 kr værd når skatg er betalt

Fradrag er ikke fradrag værd med skatteværdien af det  Salg 1000 kr  fradrag 100 kr - overskud 900 kr - du sparer nu skat af 100 kr eller 40 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)