|
Hjlæp til opstartsfasen
|
Det du spørger om her og tildels måden du spørger på, gir et indtryk af at du ikke er klar til at starte selv. Og husk spørgsmålene er ikke for at stoppe dig i din drøm, men for at du kan reflektere over om du er klar eller måske skal forberede dig lidt mere. |
Njoo, omsætningen er da et relativt væsentligt nøgletal i en forretning, der primært (går jeg ud fra) tjener penge på "tilfældig fodtrafik", gengangere og sin tilstedeværelse på platformene. Det er ikke det eneste nøgletal - klart. Det er nok ikke engang det vigtigste. Men at sige, det intet siger om indtjeningen (forstået som forretningens sundhed), er da ikke rigtigt. |
Leder du efter kontor? Vi hjælper dig helt gratis.
Læs mere hos Nordesk. Psst. Vi kan også hjælpe dig med at udleje overskydende plads på dit kontor
Du har taget mit svar ud af en kontekst, hvor der antages at omsætningen er lig med hvor godt det går for forretningen.
Lad os antage at en bagel butik har en omsætningen på 1.5 million kr. hvad kan du så mener du kan udlede af det tal? I min verden intet, før du kender alle udgifterne. |
Det er også fair nok at pointere overfor spørger, at en flot omsætning ikke nødvendigvis resulterer i en flot forretning - så langt er vi enige. Det tror jeg også, at spørger er med på.
At det virker fornuftigt for en lille-ish bagel-butik (baseret på svar fra ChatGPT, jeg har ikke selv noget erfaring med at drive bagel-biks). Ved vi det hele? Nej, selvfølgelig ikke. Ved vi nok til at tage en beslutning om det er en forretning, vi vil satse på? Nej, slet heller ikke. Men vi "ved" (læs: vurderer) nu, at der er et niveau af aktivitet, som ca. matcher hvad man kan forvente af sådan en biks - omsætningen er altså i sig selv ikke et rødt flag. Forestil dig modsatte scenarie: En bagel-butik med 250.000 kr i omsætning sidste år. Det siger jo allerede en del om forretningen - også selvom vi ikke kender resten af detaljerne. |
Leder du efter kontor? Vi hjælper dig helt gratis.
Læs mere hos Nordesk. Psst. Vi kan også hjælpe dig med at udleje overskydende plads på dit kontor
Hej Sine. Hvor ligger denne bagerbutik henne i landet? Hvor mange medarbejdere har der indtil videre været ansat? |