Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af aps og bogføring af udgifter ifb med dette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 284
Fra  ... Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at registrere et aps på Legal Desk og i den forbindelse, har jeg sat min virkningsdato til den 1/7, og mit regnskabsår far 1/1, til 31/12, da det giver mig 18 måneder for det første regnskabsår.

Jeg er ved at registrere det her i Juni og jeg kom til at tænke hvordan jeg skal bogføre de udgifter der er dateret her i juni, når nu min virkningsdato først er fra den 1/7. Eksempelvis udgifter til registrering af aps, den faktura er dateret her i juni. Det er en udgift jeg ligger ud for privat, derfor må det være en mellemregning, men kan jeg bogføre en mellemregning, når faktura datoen er i juni og virkningsdato er den 1/7.

Det var kringlet spørgsmål at formulere, håber det giver mening

Jeg har lige sat min aps registrering bero og kan i princippet bare vente med den sidste registrerings del indtil vi er kommet på den anden side af den 1/7

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59

Den kan du godt bogføre da du alligevel ikke har noget fradrag for etableringens udgifter - men er der moms på har du momsfradrag og du bogfører den per 1/7 - forudsat den er udstedt til dit navn og du er stifeter .  men du skal regulere udgiften bort sammen med mange andre - i skatteregulering
Dit regnskabsprogram giver dig kun driftsresultat, som ikke er samme som skatteresultat. Dette er en af de mange skattereguleringer der ofte er

Etableringsomk er der ikke fradrag for i resultatet

vh John Hannover

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 582
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:37

Enig... I stiftelsesdokumentet vil der typisk stå at 'Selskabet afholder udgifterne til stiftelse', og så vil et privat udlæg kunne overføres fra selskabets konto til dig når det hele er kommet på plads. Ofte vil stiftelsesomkostninger dog bare blive trukket fra ved udbetaling af selskabskapitalen.

Også enig i at stiftelsesomkostningen skal "lægges til" i opgørelsen af den skattepligtige indkomst. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)