Følg fassionssælger svar hvis trekantshandel men som jeg læser dig har du købt den af en tysker, men den er producerett i italiien og du har selv transporterret til DK
Når du selv henter den I Italien og får faktura med Italiensk moms, lyder det ikke for mig som trekantshandel
Jeg TROR ret klart du har:
Købt af en tysk agent for en italiensk maskinproducent
Fået faktura fra producenten (der giver tyskeren provision) og derfor siger den tyske agent, at det bliver med Italiensk moms når varen ikke kan bevises at have forladt Italien
Når tyskerens regning er med Italiensk moms må det enten være italieneren der fakturerer eller tyskeren være regulært Italiensk momsregistreret, men jeg tror tyskeren er agent
Jeg vil så fastholde, at den normalt lette måde at få krediteret momsen er, at få bekræftet fra dansk myndighed at maskinen er kommet til DK - oftest står der told eller politi som kan bekræfte man kører ind med varen, og så kan sælger kreditere momsen - Du må da godt dokumentere anderledes hvis du kan tilfredsstille Italieneren, men de fleste er gladest for en myndigheds bekræftelse.
Jeg vil også fastholde du ikke kan få momsrefusion ved erhvervsmæssig maskinimport når du selv henter. Der for rejsemoms, messer osv.
Myndighederne i Italien refunderer ikke normalt erhvervsmæssigmoms, Det er sælger der gør det når du kan bevise, den forlod italien og så skal du jo hvis moms krediteres, selv angive erhvervelsesmoms EU ved reverse charge og sælger angiver så som EU salg på dit Momsnummer til modkontrol
Lad høre hvordan du får det løst bedst muligt, og OM det måske er ret med tysk agent og italiensk producent og sælger og så selvhent. God vind med det i alle fald :)
Venlig hilsen John Hannover