Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fup bestillinger?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne.

Jeg har prøvet én enkelt gang at få en meget stor bestilling i shoppen og jeg drejede rundt om mig selv 3 gange, inden jeg blev bevidst om at jeg måtte gøre noget aktivt, for at finde ud af om det var fup.

Jeg valgte at ringe til kunden meget høfligt og spørge om det kunne tænkes, at der var opstået en fejl eller om kunden var klar over handelsbeløbet, hvilket blev bekræftet.

Jeg valgte også at tjekke alt hvad tjekkes kan og så sendte jeg varerne, smilede og var glad.

Når det så er sagt, så vil jeg også skrive til dig, at jeg med et handelsbeløb kr. 10.000,00 nok ville tjekke lidt mere end normalt, særligt når det er i en branche, hvor beløb i den størrelsesorden er store beløb.

Tjek Krak, Google, TDC og endelig i banken. Men prøv også at ringe til kunden!

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:43

og Janne, når du har tjekket alt det her, så kunne det være fint at høre hvad der overbeviste dig om at det var OK at sende ud, samt om kortet nu bliver meldt stjålet en dag :) 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:56

Janne, er der noget mistænkeligt ved selve købet? Jeg sælger også BH'er og har lige fået en ordre ind, der ser anderledes ud. Jeg tror at det, der får mine alarmklokker til at BH'er i flere størrelser. Typisk er mine ordre på BH'er i samme størrelse. 

I øvrigt er  min mistænkelige ordre med Mastercard. Gør det nogen forskel? Og hvilken?

Hilsen Louise E

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:46

Hej Janne med flere

Det ene problem kan være at kortet er stjålet, men stjålne kort bruges ofte til handel i udlandet idet at chancen for at sagerne følges til dørs af den udenlandske leverandør eller at den oprindelige ejer har svært ved at kommer hele vejen rundt til modtagerne kan være lang og snørklet.
Et andet problem kan være betalingsbedragere, der laver store bestillinger, får levere varerne og får deres banker til at trække pengene tilbage og så står man med håret i postkassen og må kigge langt efter en penge. At man får besked om at transaktionen er gennemført er ikke ens betydende med at man har sikkerhed for sine penge idet pengene returneres indenfor 14 dage  hvis kunden (køberen) gør krav på det.

Så et råd herfra, lad være med at blive forblændet af ordren, men sylt den lidt, er kunde reel, skal han nok henvende sig pr. telefon eller mail, eller kontakt vedkommende som andre her også har foreslået og sig, at så store ordrer kun leveres mod forudbetaling med bankoverførsel. Det kan så være at han brokker sig og siger at han jo har betalt forud med sit kreditkort og så er man tilbage til "syltning" af ordren, som godt nok er lidt på kanten af det tilladelige, hvor man helst skal levere en vare "hutigst muligt".

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 05:13

Lyder mere som en der ikke ved at en buket blomster til 50-100Kr kan dække de fleste skader :)

Har kunde købt hos dig før? måske en som er ved at re-stok og var faldet for dine produkter som noget godt.

Fra Albertslund
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:09

Hej Louise

De fleste BHér og trusser er bestilt i samme størrelse, men kunden kan jo have bestilt til en datter, veninde el.lign.

Jeg mener, der er lidt større usikkerhed ved et mastercard, da det kan være udenlandsk, og der derfor er større chance for svindel. Men prøv evt at ringe og spørge pbs.

Mvh

Janne

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 11:27

Hej Janne

Hvor mange køber for 10.000,- til en veninde eller datter udne at "prøve", når man tænker hvor svært vi mænd har ved at finde ud af den rigtige størrelse Embarrassed

Noget andet er at man ved udenlandske kreditkortbetalinger også mister 5,7% af beløbet i transaktionsomkostninger, med mindre man i shop systemet kan indstille betalingsomkostninger individuelt højrere for udenlandske kort.

Man skal også passe på hvis der er nogen som vil sende en chek, for nogle gange sender de en chek der er fx 1000,- kr. for stor og så skal man tilbageføre de 1000,- kr. og så viser det sig senere at chekken er uden dækning, så man mister både den tusse og evt. varer der er sendt. Det nummer kører meget rundt for tiden og når folk laver det nummer rigtigt mange steder, så tjener de fedt på det.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Skrevet kl. 11:35

Michael,

Du vil blive overrasket over hvor mange, der vil købe BH'er uden at prøve. Hvis udvalget er der, vejledningerne er gode og du har et godt ry mht. returpolitikken er det ikke noget problem. Se her http://wondersport.dk/guidelines.htm. Hvis du kan snige et målebånd om konen behøver du ikke længere være i tvivl om den rigtige størrelse Wink

Hilsen Louise E

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 11:44

Hej Louise

Den guide er da ikke værst, men det er ikke nemt at komme med en overraskende gave, hvis man først lige skal liste det målebånd rundt om hende Huh? og så lige....der står noget i guiden om at måle under brysterne, håber det er op under, for undersiden kan jo blive lavere med tiden, så der burde måske indskydes et aldersfradrag Cool
Spøg til side...back to work

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Skrevet kl. 11:53

Hø hø... men det skal du nok ikke spøge med derhjemme Big Smile

Hilsen Louise E

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)