Hej Martin
Har lige kigget hurtigt på brain-power.dk, faldt over et par ting:
Jeg savner en bedre prioritering af forsiden. Lav en ordentlig indgang til siden, så man får startet rigtigt og finder ud af, hvor man er landet. For eksempel en stor overskrift i toppen:
Lærende legetøj og spændende undervisning
Tilføj evt. 1-2 uddybende linjer om din forretning
Banneret i toppen er effektivt, men giver et lidt skævt første-indtryk: "sælger de kontorartikler? Tavler?"
Jeg blev forvirret over de mange sproglinks i højre side, kan du ikke flytte dem længere ind på siden? Og går man ind på et lande-site, bliver tingene blandet sammen: Zome er kommet til Norge, ovenover et banner fra et andet produkt..
Tror, du skal prøve at skille dit eget brand, Brain-power fra de konkrete produkter du sælger, det vil give mindre forvirring og skærpe din egen profil.
Hvis du gerne vil beholde muligheden for at vælge sprog på forsiden, så lav det evt. om til Brain-power Norge, Brain-power Deutshland osv. Så kan du også nemmere udvide sortimentet til udlandet senere.
Jeg havde lidt svært ved at finde tilbage til startsiden. Der gik lidt tid, før jeg opdagede ikonet, og der var ikke andre muligheder. Men du bør ændre den røde markering af webshop i menuen: Den signalerer "Du er på denne side", hvilket jo ikke er rigtigt. Lav hellere et fremhævet link til webshoppen et andet sted.
Hvorfor har du i øvrigt to adskilte sites? Når man læser om et produkt, kunne man jo få lyst til at købe det. Men jeg skal først til en anden side og lede efter det. Og så hopper mange sikkert fra.
Start med at linke direkte fra produktbeskrivelser til siden i webshoppen, hvor man køber. På længere sigt synes jeg, du bør integrere de to hjemmesider. Så kan du nøjes med produktbeskrivelser i webshoppen, hvor man så kan købe med det samme.
Held og lykke med projektet
mvh
Henrik