Hej kære kolleger Jeg har haft en lille virksomhed nu i 4 år, med generel hjemmeside og godt 2 år med websshop. I ultra-kort beskrivelse har min forretning nu 3 områder:
Mit hoved-site (www.Brain-Power.dk) er forsømt, men jeg har p.t. en gruppe studerende sat på opgaven med et face-lift af sitet, hvortil jeg selv skal bidrage med et opdateret indhold. Web-shoppen (www.shop.Brain-Power.dk) er indholdsmæssigt bedst opdateret mht ptodukter. Problemet med webshoppen er, at jeg dels ikke synes, at jeg får en passende omsætning ud af den, set i lyset af omkostningerne til Google AdWords og de besøg, som jeg kan se sker på shoppen, dels ikke er tilfreds med dens generelle fremtræden. Det er en Dandomain shop, som jeg selv skal udfylde. Og som det er typisk for "pædagoger": jeg fylder alt for megen tekst på, alt for megen information på forsiden - er min egen selvkritik. Men det kan også være, at selve strukturen i præsentationen af produkterne kunne gøres bedre, mere effektiv??? Jeg kunne virkelig have brug for at komme konkret videre, for jeg synes, at jeg er gået helt i stå... Jeg ønsker IKKE tilbud om en forretningsbaseret hjælp - for jeg har et stærkt ønske om selv at kunne udvikle og vedligeholde shoppen, så det er det, jeg skal blive bedre til. - Altså "kollegiale, gode råd"! Således håber jeg på at få en række mere eller mindre omfattende gode råd fra jer. Det kan være en lille detalje, som helt indlysende (men ikke erkendt) burde have været anderledes udformet, til en mere omsiggribende re-strukturering. Til den der giver mig det gode råd, som jeg selv synes er mest "givtigt", udsætter jeg et herligt familiespil, Bezzerwizzer, hvor vinderen kan vælge mellem den klassisske udgave, hvor spørgsmålene er beregnet på for 15-årige og op, eller den nyere variant, hvor børn fra 10-års alderen kan være med. Vejl. udsalgspris er 499,00 kr., hvortil kommer porto. Dette lille konkurrenceelement løber til næste søndag, altså den 30. marts. Håber min lille udfordring bliver taget positivt op, og at nogle af jer gider bruge lidt tid disse kolde påske-dage og aftener til at kigge min web-shop lidt kritisk efter mhp at hjælpe mig til forbedringer. - Og måske kunne jeres råd evt. bruges af andre kolleger, som også sidder og "pukler" med en webshop! På forhånd tak! Martin Bodilsen |
Hej Martin.
Vil prøve at komme med lidt konstruktiv kritik som " kunde " i din webshop.
Mit umiddelbare indtryk af sitet er at det virker lidt rodet, forstået på den måde at du har en masse til at stå lodret på siden og ikke udnytter hele sitets bredde hvis man kan sige det sådan. Dernæst at både dine produkter samt præsentation af dig selv / indslaget på tv-midt-vest er blandet sammen istedet for at vælge om man vil vise sine produkter først eller vise sin præsentation først istedet for at blande dem sammen.
Din " Vis kurv " kolonne syntes jeg også er lidt malplaceret, og havde nok selv valgt at sætte den oppe ved siden af " søg " funktionen.
Informationen om hvilke betalingsmuligheder der er på sitet, havde jeg nok selv valgt at sætte ind under en menu for sig der hedder " betalingsbetingelser " eller lignende.
Brug det om du vil ;-)