Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - WTF, Virker keyword stuffing alligevel?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 Prøv at Google abort fordøjelse baby

Følgnede kommer op som nummer 1:

Terapizonen Mette Stauning, Risagervej 7, 2720 Vanløse Bach´s ...

abort abort abort abort abort allergi astma baby baby baby baby.babyer baby.babyer ... fertilitet fordøjelse fordøjelse fordøjelse fordøjelse fordøjelse ...
www.sundhedsguiden.dk/info.aspx?customerID=10609&categoryId=21 - 46k - Cached - Lignende sider - Noter dette

Søger man med Ctrl F på siden forekommer baby 2 gange, og hverken abort eller fordøjelse forekommer. Det eneste jeg kan se er at søgeordene er stuffet i keywords tagget og et div tag med display:none.

Hvordan kan dette forklares ud fra den nyeste viden om Google SEO?

Mvh Jesper

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du tjekket for indgående links ?

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Yahoo.com rapporterer 4 indgående links hvor jeg kan se at anker teksten er "SAB".

Mangler pt. et bedre værktøj til at checke backlinks

/Jesper

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hver gang man tror, man har set det vildeste, dukker der alligevel noget nyt op... Den er lidt interessant, må jeg indrømme.

Det skjulte link går til: sundhedsguiden.dk/stikord.aspx og der ligger der jo mange ting og sager. Men det ser faktisk ud til, at Google i SERP henter ordene direkte i keywords?

Jeg mener at kunne huske at have set det før - men sjældent. Underligt....

Du skal bruge SEOSpyglass, hvis du skal have det ultimative backlink tool. Det koster lidt - men det dur!

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvis man kigger på flere af siderne på sundhedsguiden.dk er det tydeligt at meta-keywords er udfyldt med gentagelse på gentagelse af de samme ord. Hvilket jeg troede Google opfattede som "spam" og straffede - men her virker det? Overvurderer vi Googl?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Utroligt, nu ligger denne tråd nummer 1 :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når denne tråd allerede ligger nr. 1 på søgningen, kan man vist roligt konkludere, at det er et område, der ikke er den store konkurrence på. Det er vel også derfor, at noget så gammeldags som keyword stuffing kan have haft en effekt på denne side?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det en ret speciel søgning at kombinere abort og fordøjelse i samme søgning. Jeg skylder at forklare at jeg fandt siden ved at søge på http://www.google.dk/search?hl=da&q=baby+fordøjelse&meta= (altså baby + fordøjelse) hvor siden lå #4. Da jeg kunne se at abort indgik i keywords og at jeg ved at tilføje dette ord kunne få siden op på #1 endte søgningen med de tre ord.

Det er værd at bemærke at begge søgninger på min PC er ændret så siden fra sundhedsguiden er forsvundet og denne artikel er kommet i stedet for.

Hvis jeg nu søger på "fertilitet + fordøjelse" ligger sundhedsguiden #1. Ingen tvivl om at med alle de keywords de har stuffet så scorer de max på "The Long Tail søgninger" hvor der SEO mæssigt ikke er lagt så meget arbejde. Men det rejser også spørgsmålet om man kan forbedre allerede gode placeringer ved at stuffe de udvalgte keywords på denne måde? For søgningen "fertilitet fordøjelse" burde denne side bestemt have ligget højere: http://punktur.dk/speciale/fertilitet.htm (lige nu #2 på Google).

RESULTATET FOR "FERTILITET  FORDØJELSE"

Terapizonen Mette Stauning, Risagervej 7, 2720 Vanløse Bach´s ...... børn børn diarre eksem fertilitet fertilitet fertilitet fertilitet fertilitet fordøjelse fordøjelse fordøjelse fordøjelse fordøjelse forstoppelse fødsel ...
www.sundhedsguiden.dk/info.aspx?customerID=10609&categoryId=21 - 46k - Cached - Lignende sider - Noter dette

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.

Meget interessant.

Jeg har seoeksperimenter.dk klar på et jomfrueligt webhotel (der er intet på lige nu).

Hvis der er nogen, der kan udtænke en test, hvor vi får mest viden ud af at studere fænomenet, så er jeg frisk på at lægge det op på hjemmesiden.

(der har aldrig været linket til domænet før, så vær venlig ikke at gøre det før testen starter)

Venlig hilsen, Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende Christian

Lav fx. en test rettet med søgeordet "k r u d t u g l e p a s t a" der ingen konkurrence har.

1) Lav en template hvor ordet indgår fx. een gang i hhv. titel, et h1 tag og keyword tagget.

2) Brug nu denne template til at oprette siderne /test1.html, /test3.html , /test5html, /test7.html, /test9.html, hvor eneste forskel er at keywordet gentages Stuffes hhv. 1,3,5,7 og 9 gange Byt evt tilfældigt om på content så du ikke får duplicate content.

3) Fra ditdomæne.dk/index.html opretter du nu 5 links til de fem sider i netop denne rækkefølge.

4) Hold nu løbende øje med hvordan siderne ranker ved søgning på søgeordet

Mvh Jesper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)