Jeg har en webshop med en beskeden omsætning. Visse måneder er gode, andre tjener jeg næsten intet. Jeg har brugt Elavon som indløser, da de kom med et godt tilbud til mig. Med tiden blev det dog knapt så godt. Over halvdelen af mine ordrer, bliver betalt med VISA/Dankort. For mange år siden opgav jeg at bruge NETS, fordi det blev for dyrt for mig. Imidlertid fik de mig tilbage i folden, fordi jeg kun skulle betale 0,32% for dankortbetalinger. Ingen faste gebyrer. Min omsætning kan visse måneder være omkring de 20.000 andre måneder næsten 0. Nu vil NETS så i deres visdom indføre et minimumsgebyr på 50 kr. pr. 1. april. Ak ja, hvis du troede, at NETS var de små handlendes ven, så tog du fejl. |
Der er næppe nogen, heller ikke Nets, som er de små handlendes ven, de er alle sat i verden for at tjene penge.
Mobilpay tager nu for første gang gebyr mellem private, starter dog ved 4000 kr først
Hvis gebyr 50 kr per måned rammer dig hårdt, så må du finde andre veje, der er i princip INGEN forretninger der drives for velgørenhed mod de små - alle drives med overskud for øje - tilmed normalt størst muligt overskud
vh Jphn Hannover