Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusion? hvordan gøres det nemmest

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 93
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et ApS som dels har nogle ejendomme og herudover beskæftiger sig med byggeri, omsætningen er vel ca 25% lejeindtægt og 75% byggeri/serviceydelser

Mit selskab er ejet af mit holding selskab.

Jeg er underleverandør til et andet ApS med byggeri og projektledelse, hvor ca 60-70% af alt omsætningen af alt mit byggeri foregår for.

Vi har et meget tæt samarbejde og god dialog, og vi er begge rimeligt afhængige af hinanden.

Hans ApS er også ejet igennem hans holding selskab. Han er dog lidt ældre end mig og ønsker at trappe lidt ned, derfor har vi talt om at lægge os sammen.

Planen skulle være at lægge vores selskaber sammen. Jeg forestiller mig at jeg flytter alle mine aktiviteter over i hans selskab bortset fra ejendommene og gælden.

Herefter skulle vi så eje 50/50 af hans hvor alt byggeri skulle foregå igennem og jeg ville stadig beholde mit selskab, bare kun med ejendomsudlejning.

Hvordan gøres dette nemmest? er der overhovedet tale om en fusionering, da jeg jo ikke lukker mit cvr ned?

Er det "bare" at finde værdien af hans selskab og så finde værdien af mit selskab minus ejendomme og gæld og så trække dette fra hinanden? hvis fx hans er 2 mill værd og mit er 1 mill værd, så giver det tilsammen 3 mill og jeg skal betale ham (mit holdingselskab til hans holdingselskab) 0,5 mill.

Er der nogle problemer i dette vi skal være opmærksomme på?

Mvh Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47129
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47

selve fusionen kræver godkendt revisor
Lukker du ikke - så er det at du overtager aktiviteter og goodwill fra den anden, som så står med et måske tomst selskab, og alle aftaler overhovedet skal ændres fra hans CVR til dit CVr ned til mindste detalje - ink bank, evt realkredit og og og

Prisen er mange faktorer  men jo først og fremmest, mellem ikke nærtstående . det I bliver eninge om

Goodwill er en meget vigtigt post at få beregnet

Det er absolut ikke gør det selv stof uanset hvilken vej- jeg ville involvere både revisor OG på begge sider en dygtig jurist

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:54

Jacob Lauvring:
Hvordan gøres dette nemmest? er der overhovedet tale om en fusionering, da jeg jo ikke lukker mit cvr ned?

Nej det er ikke fusion men det der kaldes en spaltning. Prøv at google det. Men det svarer i princippet til dit "er det bare".

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)