Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gebyr af betaling til udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 20
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min bank trækker gebyr på 1,5% af udenlandsk betaling, dvs. til ikke-EU land.

Hvordan bogfører jeg det? kan jeg, i Dinero, blot oprette en linje og skrive bankgebyr og få lov at afstemme det også?

Bankoverførsel til udlandet er 50kr, dette gebyr modtager jeg besked om og kan lave bilag på. Men gebyret på 1,5% er der ikke noget bilag på ud over en kontoudskrift.

Hvad er det acceptable og absolut nemmeste her? (læs: det vil være utrolig bøvlet hvis jeg skal bogføre  1,5% af et beløb = 3,82kr e.l. separat for hver udenlandsk køb)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47080
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45

Du skal bogføre gebyrer i linje to i bogføringen or sig - gebyrkonto uden moms - du må ikke bare trække det fra betalingen, som jo så heller ikke dækker det din kunde skyldte dig under tilgodehavender eller - du skyldte en leverandør under skyldige kreditorer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 20
Skrevet kl. 23:58

Ok ja. Men hvad med bilag, dokumentation på selve gebyret, er man ligeglad med det? det fremgår jo ikke af nogen faktura.

Problemet kan jeg se nu er, at jeg bogfører fx. i Pund og gebyret jeg indtaster i linje 2, er i danske kroner. Det kan Dinero ikke finde ud af at adskille.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43

Ja sålænge det fremgår af bankkonto er det dokuentation*
Du kan ikke taste andet end DKK i et regnskab - du kan ikke bogføre i pund, kun i dkk - med evt valutadiff

vh John Hannover

Tilmeldt 6. Dec 20
Skrevet kl. 01:07

Tak for svaret.

Ja, jeg har et beløb på fx. 300 pund og 50kr i gebyr. Det indtaster jeg som 50pund i gebyr. Så registrerer jeg betalingen af de 50 pund til at være 50kr - med en kursdifference på flere hundrede kroner, hvilket så er ligemeget. Det bliver bogført som 50kr i sidste ende, så det skal man bare se bort fra.
Det fungerer.

Det er lidt en bøf i Dinero at man skal snyde den på den måde når de giver mulighed for at indtaste i fremmed valuta, men som gælder hele bilaget, alle linjer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50

forstår ikke hvad du skriver, du skal ikke kunne indtaste fremmed valuta uden dinero omregner til dkk og det tror jeg ikke du kan heller
Det andet giver klart problem med skat

Omregn pund til dkk på faktura dag og så nå du befaler dkk med andet beløb  kursdiff- Du må tale med support

vh John H

Tilmeldt 6. Dec 20
Skrevet kl. 13:32

Hejsa

Det er også det som Dinero gør. Men problemet er at man vælger i Dinero hvilken valuta posteringen gøres i, derefter omregner den til dkr. Så når der er to valuta'er så bliver det i selve omregningen til dkr at beløbet passer i sidste ende.
Man kan sige det måske er mere logisk at regne det danske bankgebyr om til pund så det kan indtastes korrekt, og så lade Dinero omregne til dkr efterfølgende.
Det må man selvom.

Dineros support er klar over det og man vil vurdere om man kan gøre det smartere. Det er sjovtnok ikke noget der er nævnt i deres supportartikler nogen steder.

Nå, men det løses.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56

godt løst så (jeg havde nok bogført gebyr direkte i dkk når det fremgik, men fint nok her)

vh John H

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)