Jeg har en hjemmeside med online kurser hos en amerikansk udbyder der hedder Podia.com. Jeg lancerer den først når jeg lige har fået vished med korrekt fakturering.
TIL Podia.com har jeg tilkoblet min Stripe konto, så at når en kunde køber et online kursus, kører betalingen gennem Stripe.
Mine spørgsmål går på hvordan jeg korrekt bogfører disse salg i Dinero?
Jeg mener at Stripe selv generer en faktura (faktisk også Podia.com) ved salg, men disses fakturanumre vil jo ikke stemme overens med dem jeg allerede har i Dinero?
Umiddelbart har jeg tænkt manuelt at bogføre hver enkelt salg med faktura og de gebyrer som Stripe tager - men findes der andre gyldige måder at gøre det på?
jeg ville tro der var en integration stripe podia dinero, men hør dem -jeg har nu aldrig hørt at stripe generer en egentlig faktura, podio kender jeg ikke
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der findes en Dinero-integration gennem StoreBuddy og IEX, desværre koster det samlet 800-1000 kroner mere om måneden, som jeg ikke kan forsvare på nuværende tidspunkt.
Rent bogføringsteknik vil jeg gerne forstå hvad der skal bogføres når der laves et salg og modtages betaling gennem Stripe.
Mangler jeg noget og er det korrekt?
- Der skal laves en faktura på salget. - Der skal laves et finansbilag på gebyret som Stripe trækker. - Der skal oprettes en Stripe-beholdning i Dinero. - Der skal laves et finansbilag når Stripe udbetaler til min bankkonto (jeg kan ikke lave en "flytning af penge mellem beholdninger" da jeg ikke har en særskilt erhvervskonto).
ja lyder ok, men du bør få erhvervskonto -hvis ikke din bank har givet OK risikere du lukning af din konto og krav om bankflytning både privat og erhverv, da banken får bod ved en kontrol - og de ikke kender til dine erhvervstilgange
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER