Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring, hjemmekontor og fejlkøb

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 29. Jul 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede min virksomhed 2 måneder siden og det går bedre end forventet. Det er en mindre virksomhed som jeg kan kører imens jeg tager min kandidat uddannelse og forhåbentlig fortsætte med bagefter. 

jeg har nogle spørgsmål angående bogføring, skat osv. 

jeg har læst angående hjemme kontor at man ikke kan trække det fra i huslejen og strøm med mindre det er indrettet på en måde så det ikke er muligt at bruge det lokale til privat brug, og der er jeg ikke. Men hvis jeg køber ting til hjemme kontoret som f.eks. skrivebord, printer, extra computerskærm osv. ting jeg ikke ville købe hvis jeg ikke havde virksomhed. kan disse ting stadig gå under virksomheden? 
Har også tænkt mig at købe en telefon decideret til virksomheden og bruge den jeg har nu udelukkende til privat, hvordan bogføre jeg dette hvis jeg køber den på afbetaling? 
Og til sidst har jeg kommet til at bruge firma kortet til at leje en trailer. Hvordan ordner jeg dette bogføringsmæssig? 

jeg bruger Billy.dk til boføring. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47084
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30

du kan trække EN computer fra som udgift i hjemmet, dog med momsen delt, ikke andre ting som udgangspunkt, når de ikke befinder sig i netop helt separat lokale i lejebolig 
Det skyldes at de jo er til rådighed privat - uanset hvad du mener du nok skal undlade at bruge det til.

Telefon kan du købe men så skal du betale skat af fri telefon - igen grundet rådigheden over den, hvis den er med hjem bare EN gang - uanset du har en anden privat
Det er 3.200 kr i skattegrundlag så dine udgifter skal være over det årligt fremover, før det betaler sig. Igen skal momsen deles.
Køb bogføres på købsdagen og ved afbetaling står det der mangler at blive betalt som gæld der nedbringes hver gang du betaler et afdrag

Hvis du kan påvise du alene lejer trailer til erhverv- og det skal du være nøje med ved at vise opgaven og dagenes fulde sammehæng, så er det blot en lejeudgift

Du bør koncentrere dig om det du kan og betale for hjælp til regnskab, ellers kommer det meget let til at gå galt og ende dyrt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 29. Jul 24
Skrevet kl. 16:12

tak for svar.

traileren var absolut ikke til ervhervs brug jeg kan bare til at swipe det forkerte kort så det røg på firma kortet i stedet. hvordan retter jeg dette i bogføring så det ikke tæller som virksomhedsbrug? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19

Psycnosis:

tak for svar.

traileren var absolut ikke til ervhervs brug jeg kan bare til at swipe det forkerte kort så det røg på firma kortet i stedet. hvordan retter jeg dette i bogføring så det ikke tæller som virksomhedsbrug? 

godt du ikke havde ApS så skulle du nemlig beskattes af hævningen personligt OG betale beløbet tilbage alligevel. I Personlig virksomhed bogfører du det som en mellemregning i status så det IKKE er udgift (de ligger i drift og ikke status) men nu et beløb du skylder firmaet. Det kan du betale tilbage i netbank og udligne mellemregning igen til 0

vh John Hannover

Fra Herning
Tilmeldt 29. Jul 24
Skrevet kl. 16:22

Tak!

der er kun tale om 45kr. ikke det store beløb men vil selfølgelig gerne gøre det ordentlig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49

Psycnosis:

Tak!

der er kun tale om 45kr. ikke det store beløb men vil selfølgelig gerne gøre det ordentlig. 

også eneste rigtige, så din bank hele tiden stemmer, det gør det meget let ved kontrol. Nogle programmer har en knap til hvis du har brugt firmakort privat ellers bogfør (kassekladde)

Bogfør debet (+) konto mellemregning i STATUS mod kredit - bank erhvervskonto

Betal de 45 kr tilbage fra privat til erhvervskonto og bogfør nu

Kredit - mellemregning - debet erhvervskonto 

Så har du fået det ud af bank som en lille privat hævning og ind igen og bankkonto udtog stemmer med din bogføring

god vind med det, du kan sagtens ellers fortæl support hvad jeg skriver, så kan de
vh John hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)