Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkontoopsætning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 24
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Har netop oprettet en Economic aftale, og er ved at opsætte de konto konti jeg har i banken.

Konto 1. (Den primære til ind- og udbetalinger) peger på konto 5820 i standardkontoplanen under omsætningsaktiver.
Konto 2. (Til den overfører jeg løbende moms til betaling).Her har jeg under omsætningsaktiver oprettet konto 5821.

(Har ikke kassekredit).

Er dette korrekt udført?

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23

ja men du skaber ekstra arbejde synes jeg - det næste er du vil have en til skat. Din moms kan du jo løbende følge i economic og så skal 5821 hele tiden korrigeres op og ned med køb og salg, det er altså rent ekstra arbejde

Din momsafregningskonto viser hele tiden hvad du skal af med i moms og skat klarer du ved at forskudsregistrere som du skal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 24
Skrevet kl. 14:31
Cookie - John Hannover:

ja men du skaber ekstra arbejde synes jeg - det næste er du vil have en til skat. Din moms kan du jo løbende følge i economic og så skal 5821 hele tiden korrigeres op og ned med køb og salg, det er altså rent ekstra arbejde

Din momsafregningskonto viser hele tiden hvad du skal af med i moms og skat klarer du ved at forskudsregistrere som du skal

vh John Hannover

Hej John,
Tak for svar.
Jeg vil give dig ret i at kræver ekstra arbejde.
Det var egentligt bare tiltænkt så man ikke kommer til at bruge momspengene til andre ting.
Skal altid af med mange penge i moms da jeg køber i EU uden moms og sælger det videre i DK.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33

din opsætning er i alle fald korrekt - jeg ville bare sikre momsen på bankkontoen svarede til momsafregningskonto - du kan ellers skulle have en til din skat, en til leverandører der giver kredit, til de kommende abb aftaler osv - men - der er ikke noget galt eller ulovligt i din metode

god vind
john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 24
Skrevet kl. 14:44
Tak for svar.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)