Ved ikke helt i hvilken kategori dette hør hjemme, men synes denne er den som ligger tittest på.
Da det ikke mere er muligt at få telefonisk support vedr. købeloven håber jeg at det er nogen herinde som sidder inde med nogen kendskab til dette.
Jeg har telefonisk været i kontakt med sælger om at jeg ønsker at benytte fortrydelsesretten da jeg bestilt en forkert vare i deres webshop. Jeg modtog derefter en mail hvor man oplyser at hvis man ikke er til stede at ta imod varen, f.eks udenfor virksomhedens åbningstid, og fragtfirmaet i stedet leverer til en pakkeshop, vil de ikke afhente pakken og dermed ikke godkende returneringen. Man oplyser ikke om åbningstiderne for virksomhedens returlager (kun for kundeservice) men skriver at det er købers pligt at være obs på det. I teorien kun jo så en virksomhed holde åbent 1 time om dagen og nægte at refundere for alle returvarer som ikke bliver leveret i det tidsrum.Så selv om jeg følger alle deres instruktioner vedr. returneringsrutin så risikerer jeg således dels at ikke få refunderet prisen for varen og dels at skulle betale for returfragten fra pakkeshoppen.
Så mit spørgsmål er: må de godt have den slags restriktioner i forbindelse med fortrydelsesret?
læs Fortrydelsesret ved køb på nettet (forbrug.dk) Du skal blot kunne bevise du har returnet varen inden for 14 dage fra du modtog den = hentede i pakkeshop eller fik den på adressen. Virksomheden SKAL give dig en adresse for retur af varer.
Når du har returneret inden for 14 dage, er det dig helt uvedkommende hvordan og hvornår sælger modtager pakken. Om sælger ikke er hjemme og pakken så går i pakkebox er dig helt irrelevant, når du har kvittering på den er afsendt inden for de 14 dage
Du kan gå til forbrugerombudsmanden hvis ikke sælger refunderer beløbet og meddele sælger dette
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER