Jeg har foretaget en udgående overførsel fra min Revolut erhvervskonto på 14000.- euro, til en advokatkonto i Danmark.
Hvad der skulle have været en simpel SWIFT-overførsel, har vist sig at være et totalt mareridt, da min overførsel aldrig nåede modtagerens bank.
I stedet sidder min overførsel fast et sted hos en 'formidler bank'.
Revoluts gådefulde svar på dette er, at Revolut 'ikke har kontrol over procedurerne hos deres formidler banker' (!).
Med andre ord: Revolut har ingen kontrol over min pengeoverførsel - tager intet ansvar.
Desuden nægter Revolut at give mig en tidsramme for en løsning.
Jeg er helt forbløffet over det her, hvordan kan nogen drive bankvirksomhed på den måde?
Jeg er rådvild her - har jeg lige mistet 14000.- euro?
Nogen råd til noget jeg kan gøre ?
Hjælp værdsat.
Det er nu tilfældet hos alle intermediates der eksistere i SWIFT. Det sekund en transaktion har forladt banken, og evt. går via en intermediate, så vil afsender (og modtager) ikke kunne gøre noget i forhold til overførslen, indtil at denne intermediate bank har gjort hvad de end skal gøre.
Hvad Revolut burde kunne give dig, er SWIFT informationerne for betalingen (hver transaktion får et ID i SWIFT) - du kan så muligvis gå til intermediate banken og lave en forespørgsel. Om hvorvidt denne intermediate vil hjælpe dig eller ej er så en anden ting.
Rent tidsmæssigt, kan du forvente op til ~ 4-5 uger før evt. penge bliver returneret fra denne intermediate til Revolut.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg har fået SWIFT tracking, ifølge den sidder min transaktion 'fast' hos Nordea/ Finland.
Jeg har kontaktet Nordea/ Finland, men den person jeg snakkede med ville/ kunne ikke hjælpe, og lød generelt uforstående overfor min forklaring.
Meget frustrerende er den såkaldte 'support' hos Revolut, hvor der ikke ydes andet end tomme floskler, og hvor jeg konstant er i tvivl om hvorvidt jeg skriver med
en bot eller en person.
Hvorledes skal jeg forholde mig ift. helt at miste mine penge, og hvad kan jeg i givet fald gøre?
Jeg har modtaget transaktionsinfo fras Revolut - ifølge den har overførslen bevæget sig fra Revolut til formidlerbank 1 til formidlerbank 2 (Nordea / Finland) på første dag. Herefter har den siddet 'fast' hos Nordea/ Finland (ifølge Revolut).
Problemet er, at tilliden til at Revoluts oplysninger faktisk stemmer, er meget lille - ikke mindst grundet den helt surreele 'support' der ydes.
Hvis jeg var dig så prøv enten at kontakte Nordea Finland igen og tal med deres Cash management team, alternativt kontakt Nordeas team i København (hovedkontor) for at se om de ikke kan hjælpe.
Atish:
ikke mindst grundet den helt surreele 'support' der ydes.
jeg er ked af at sige det, men det er jo hvad man må forvente, når man vælger en billig bank.
Nordea / Finland er kontaktet, ligeledes Nordea Danmark - desværre ingen hjælp at hente.
Ravn:
jeg er ked af at sige det, men det er jo hvad man må forvente, når man vælger en billig bank.
Nu er Revolut godkendt af Finanstilsynet og ligeledes godkendt til nemkonto, så nej ; det her er bestemt ikke hvad jeg forventede.
nej Finanstilsyn godkender ikke som sådan udenlandske banker - og alle udenlandske banker kan tilsluttes som Nemkonto i princip - det ændrer ikke ved, at det er en udenlandsk IT bank, uden en masse filialer og medarbejdere.
Dine penge er givet ikke tabt, sidder blot i intermediate banken - og det er da slet ikke umuligt, at de hurtigt er udløst videre allerede nu - normalt 1 til 4 arbejdssdage, men der ER forsinkelser ofte ved Swift overførsler og man kan føle sig lidt i limbo. Disse internetbanker som revolut ER notorisk sværere af kontakte, og man kommer ofte via en automat AI bot der søger af svare, ofte uden succes.
Intermediate banken arbejder for den bank du brugte til afsendelsen, og reelt ikke for Revolut som blot er deres modtager.
Når du nu ved, at de er i Nordea som mellemrejse, så er det bestemt ikke mistet - Teoretisk kan de skulle undersøge hvor 14 t euro som trods alt er over 100 t dkk kommer fra, som del af deres hvidvask kontrol. I så fald vil du givet få en forespørgsel.
Jeg går ud fra pengene oprindeligt kom fra en konto i en dansk bank eller?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Intermediate banken arbejder for den bank du brugte til afsendelsen, og reelt ikke for Revolut som blot er deres modtager.
Når du nu ved, at de er i Nordea som mellemrejse, så er det bestemt ikke mistet - Teoretisk kan de skulle undersøge hvor 14 t euro som trods alt er over 100 t dkk kommer fra, som del af deres hvidvask kontrol. I så fald vil du givet få en forespørgsel.
Nogen gange skulle man tror at du ikke læser hvad spørger skriver, i din iver for at svare.
"Jeg har foretaget en udgående overførsel fra min Revolut erhvervskonto på 14000.- euro, til en advokatkonto i Danmark"
PS:
Intermediate bank er korrespondance bank på dansk.