Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop uden CVR - GO eller NO-GO?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 24
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg har den seneste tid arbejdet på at lave en webshop hvor jeg sælge indretningsartikler jeg selv designer og producerer.
Mit spørgsmål er lidt to-delt:

For det første, ville I have tillid til en webshop uden CVR nummer? Altså ville manglede CVR-nummer afskræmme jer for at handle i webshoppen?
For det andet, er der nogle fordele/ulemper ved at oprette eller undlade dette (indtil en omsætning på 50K årligt)

Jeg vil selvfølgelig gerne drive webshoppen med henblik på at tjene penge, så er lidt i tvivl om man overhovedet må kalde det en hobbyvirksomhed.

Vh MH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46820
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01

din skat er samme og er du uden moms - og rammer 49.999 så skal du ligge helt stille til 12 fra første faktura er gået. 
Tror ikke du kan finde betalingslæsningen en webshop uden CVR . må ikke bruge MP privat
Du må ikke købe noget uden for Eu heller

Det er totalt utroværdigt for kunder - VIL du webshop så få CVR og momsregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 24
Skrevet kl. 23:14

Hej John,

Mange tak for dit svar.
ang. betalingslæsning, hvis jeg forstår dig korrekt, så har jeg det allerede op og køre (Google pay, Apple pay, og diverse kortbetalinger - dog ikke MP som jeg meget gerne vil have)

Alle brugsvarer købes endnu i Danmark og i EU, og formentlig også i fremtiden.

Ville umiddelbart helst undgå momsregistrering for nu da jeg endnu ikke ved om hvorvidt projektet vil lykkedes. Så havde håbet/forventet at PMV eller enkeltmandsvirksomhed var vejen frem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56

regn med din bank kræver erhvervskonto og ikke vil have apple og google pay en privatkonto - jeg synes det er dædsyg ide. enten vil du have webshop eller ikke, og sådan en har cvr, og for mig helst ApS også så du ikke hænger personligt på gæld. man kan fodre svin med webshops der popper og og er væk er 6 mdr . selv de med CVR og uden, ingen kundetillid i mine øjne + masser af andre problemer, for at spare salgsmoms

vh John Hannover

Tilmeldt 30. Mar 24
Skrevet kl. 00:38

Jeg må yndersøge hvad banken vil gå med til. 
dog Synes jeg personligt at ApS virker som en stor investering lige her i starten hvor jeg ikke ved om mine produkter overhovedet vil have interesse. 40.000 er dog en stor beslutning om det så er i kontanter eller aktiver. Det ville være træls at miste hvis idéen ikke får fodfæste.   

Jeg må ligge hovedet i blød. Men tak for de motiverende ord. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44

du mister de penge du mister, hvis ideen ikke får fodfeste. Dem mister du uanset ApS eller personlig virksomhed. Fordel ved ApS er, at du højest mister de 40 t og intet mere, uanset hvad du skylder i princip. De 40 t er dine penge, og lukker du, får du dem alle ud igen uden skat - lige som du let får brug for de første 5-10.000 alene til bank, regnskabsprogram mm, og så til at købe varer, få lavet shoppen optimal, SEO og og

Det er lige når en ide ikke får fodfeste, at ApS er godt til at beskytte mod de store personlige krav

Din mulighed for at få succes, afhænger af om du gør tingene ordentligt, herunder tilbyder bedste betalingsløsninger, i DK webshop også Mobilpay osv, leverer hurtigt (vi er utålmodige når vi bestiller online) - Kan folk vente, ryger du i konkurrence med Temu osv - så VIL man lave webshop, skal man investere det nødvendige, ellers ryger man hurtigt ud igen. Kig på nogen af de store du kan se leverer noget af det du vil
Se deres priser, og leveringstider og udvalg, og vær sikker på, at du kan konkurrere med det - og husk returvarer i mange varegrupper kan udgøre 30-40% (som du jo så bare sælger senere men som tager tid og ligger på lager) Du skal føle dig overbevist om, at DIN shop bliver valgt frem for de mange store billigere som køber ind i mio klassen og har alt det forbrugeren ønsker i betalingsløsninger mm

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:55
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Er der en grund til at du vil have din egen webshop. Er det ikke bedre bare at saelge som privat gennem for eksempel facebook marked, etzy eller lignende platforme som er lavet specielt til at private kan saelge deres egne ting.

Udover at du slipper for alt boevlet med at have en webshop, har det den fordel at disse platforme i forvejen har en kunde base som kan finde dig hvis du laver noget de soeger efter.

Saa kan du altid lave en webshop senere hvis det gaar saa godt at du vil leve af det.

Tilmeldt 5. Aug 24
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:41
Hvis du har et CVR-nummer og du sælger noget under det CVR-nummer, så skal der være CVR-nummer på din webshop, basta. Sådan var reglerne for 10 år siden - men måske er de ændret sidenhen. Du nævner en hobbyvirksomhed - kan man oprette sådan en uden et CVR-nummer?

Om jeg ville købe noget på en webshop, der ikke har CVR-nummer? Nul! - du har jo ikke mulighed for at tjekke, hvem der står bag hjemmesiden. Eller misforstår jeg dit spørgsmål?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47

PoulMM:
Hvis du har et CVR-nummer og du sælger noget under det CVR-nummer, så skal der være CVR-nummer på din webshop, basta. Sådan var reglerne for 10 år siden - men måske er de ændret sidenhen.

nej det gælder alle forretningspapirer, bøde fysiske og online som hjemmesider, forretnings email osv
Det er ikke ændret
Jeg tror nu bare trådstarter vil drive den uden at have CVR og moms . og det er vi totalt enig om, er dødfødt no-go  (i forhold til kunder har han alle forbrugerpligter, returret og krav om erhvervsbetalingsløsning og alt, uanset han har CVR eller ikke. Han er så bare en de.facto virksomhed uden CVR og uden moms

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)