Hej Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed som eneste beskæftigelse og indenfor transportbranchen. Når året går på hæld sker det samme for mig som selvstændig. Der hvor jeg skal være lønmodtager er samme sted som jeg for nuværende er tilknyttet dagligt. Efter planen overgår jeg til at være lønmodtager pr. 01. 12. 2024. Men jeg kan ikke helt se om det vil være en fordel for mig at forblive selvstændig året ud og så først reelt starte tilværelsen som lønmodtager januar 2025. Jeg tænker mest regnskabsmæssigt - vil det være en fordel at lade det løbe året ud (regnskabsperiode går 01.01. - 31.12.) samt skattemæssigt. Jeg betaler de 10 B-rater indtil 11. måned og har derved betalt den SKAT jeg er forskudsregistreret til for hele året 2024. Men hvordan så med 12. måned hvis jeg skal være lønmodtager der - Jeg tænker ikke at jeg vil kunne opnå et fradrag for 12. måned? Det blev vist lidt rodet men håber det giver mening alligevel :) Med venlig hilsen Kim |
Det lyder 100% som omgåelse af kildeskattelov og ansættelseslovgivnig. Det er altid farligt at fakturere kun EN kunde men dobbelt eller tredobbelt op, at gøre det til en man er ansat hos
Momsfradrag og alle fradrag taget mistes hvis der dømmes lønmodtager, og det har INTET med hvad I aftaler at gøre, det er snyd og skat er MEGET obs på det
arbekdsgiver mister også momsfradaget og hænger på din evt manglende skat
https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html
vh John Hannover