Skal til at oprette et ApS. Planen er at jeg forholdsvis skal have forretnings partnere ind,. Har læst mig frem Til at den bedste struktur. For mig er At have et holding selskab og så lave et driftsselskab. Men hvordan rent praktisk. Hvad er smartest. Skal jeg oprette holding først og indskyde 40.000 i det. Og så kan. De. 40.000 bruges til at indskyde i driftsselskabet? Når. Der så kommer. Partnere kan de købe andel og pengene for det ryger i mit holding selskab. Eller alternativt kan vi lave det som en kapitsludvidelse ei driftsselskabet. Eller Skal Jeg Oprette driftsselskabet og bare køre. Virksom. Heden i det og så tage partnere ind der. Og hvis jeg opretter mit holding Selskab efter driftsselskabet, hvordan får jeg så Min ejerandel Af Driftsselskabet ind i mit holding selskab? |
Det lyder som om der er høj målsætning med selskabet, og det er i hvert en indikation på at et holding kan være en god idé.
Umiddelbart vil det normale i den situation være at stifte holding+drift på en gang (rullende kapital = genbrug af de 40.000) og nye partner vil typisk komme ind via en kapitalforhøjelse hvor der kan være en overkurs som reflekterer den værdi du har skabt forud for deres indtræden.
Det vil være væsentligt mere komplekst at få holding ind bagefter - inkl. mulig beskatning af dig privat.