Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lydbog abonnement

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Det lyder måske som et dumt spørgsmål, men jeg er nødt til at forsøge:
Jeg har et ApS og er eneste ansatte. Må firmaet betale et abonnement  på en lydbogsservice?
Vil det i givet fald være omfattet af Multimedieskatten (3.000 kr.) som jeg i forvejen betaler?

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 57
Fra  Gratis-hjemmeside.com Skrevet kl. 08:22

Det er slet ikke et dumt spørgsmål.

Ja, dit firma kan betale for et abonnement på en lydbogsservice, hvis det er relevant for dit arbejde. Det vil ikke være omfattet af multimedieskatten, da lydbogsabonnementer normalt ikke tæller som multimedier.

Husk at kunne dokumentere, at abonnementet bruges i erhvervsøjemed.

Opret en Gratis Hjemmeside: Https://gratis-hjemmeside.com/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36

det generelle svar er klart nej. Det ville forudsætte det var noget der var 100% relevant for præcis den branche du er i og dit erhverv, og det har jeg svært ved at se et lydbogsabbonement være
Det er ikke nok det er bøger om iværksættere eller andet erhvervsrelateret - det skal være 100% målrettet - og det må heller ikke omfatte såkaldt ny viden men skal være nødvendig opfølgning til en uddannelse du har

Du må i alle fald beskrive, hvad det er for viden de abonnement tilfører, OM det alene er rene fagbøger til DIT erhverv (har jeg aldrig set som lydbogsabonnement)  eller om det er noget helt generelt

Generelt lydbog er privat og har i øvrigt intet med medieskat at gøre - den er alene fri telefon i princip (og der også uden tilbehør som musik og tv) Internet er frit hvis du har behov for det til adgang til firmaet

Hvis meget vigtigt koster bindende svar fra skat 450 kr

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39

Gratis-Hjemmeside.com:

Det er slet ikke et dumt spørgsmål.

Ja, dit firma kan betale for et abonnement på en lydbogsservice, hvis det er relevant for dit arbejde. Det vil ikke være omfattet af multimedieskatten, da lydbogsabonnementer normalt ikke tæller som multimedier.

Husk at kunne dokumentere, at abonnementet bruges i erhvervsøjemed.

det er jeg uenig i. Generelle erhvervslydbøger vil ikke normalt kunne fratrækkes, og heller ikke ny viden som sådan. Kun helt regulære fagbøger inden for lige området
Var det en uddannet massør og abonnement KUN dækkede faglig opdatering til massører så ja - men er det noget generelt iværksætterstof og andet og dermed ny viden og ikke nødvendig supplering af selve den helt konkrete branche så meget klart nej herfra

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 57
Fra  Gratis-hjemmeside.com Skrevet kl. 11:45

Hej John,

Kan godt se din pointe og giver dig helt ret - beklager hvis mit svar ikke var helt retvisende. 

Mvh.

Opret en Gratis Hjemmeside: Https://gratis-hjemmeside.com/

Tilmeldt 18. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:30

Tak for svaret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)