Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritiser denne startupidé

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Hvis man gerne vil tjene lidt ekstra penge på marketplacesalg, hvilket er blevet enormt populært i bl.a. Danmark, kan det være frustrerende at jagten på en køber til dine produkter er stort set fuldkommen passiv, og bestemt at handelsplatformenes algoritmer. Hvordan kan man løse dette problem, og skabe mere målrettet salg? Jeg er ved at oprette en virksomhed der modsat platforme som f.eks. DBA og Trendsales, har fokus på C2C-handel, hvor folk opretter et opslag for at søge et produkt fremfor at sælge et produkt. Derefter vil det være muligt for sælgere at tracke de købere der relaterer sig til dit produkt hurtigere, hvilket vil gøre linkingfasen mellem køber og sælger mere effektiv og målrettet.

Ved at lægge dette opslag op er jeg klar over at jeg spiller med åbne kort, og at det dermed vil være muligt at kopiere selve idéen. Dog ønsker jeg alligevel at få nogle andre synspunkter og takes ind over. Alt konstruktivt kritik er dermed værdsat. Tak på forhånd.

Mvh. Thomas
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 933
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:28

Jeg vil gerne forstå det korrekt:
Siger du at DBA og Trendsales IKKE har fokus på C2C salg?

Albert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47085
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 4.0 stjerner givet af 1 person

albert@computernoerderne.dk:

Jeg vil gerne forstå det korrekt:
Siger du at DBA og Trendsales IKKE har fokus på C2C salg?

Albert

nej- men jeg tror han vil fokusere på at man kan SØGE en vare og ikke at man kan sælge en vare, og så kan de der har varer til salg, ,vel gå på hans site, og se, om der er en der søger lige det de har at sælge C2C

jeg tror nu at have set sites med "JEG SØGER" men lidt anderledes er det da

Jeg kan ikke se om det vil flyve eller ej - det skal nok bruge en meget laaaaang start bane med tålmodighed til den spredes 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 933
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Ah, ja, det vil give mening.

Jeg tror godt at det kan komme op at flyve, men hvor lang tid den vil holde, er jeg til gengæld ikke så sikker på. Ganske rigtigt har jeg efterlyst en sådan funktion i lang tid, og jeg har endda foreslået det til både Guloggratis.dk og DBA.dk - men begge har svaret i omtrent samme stil: "Det ligger ikke i vores planer om at indføre denne funktion, men hvis det viser sig at der er større interesse for, så vil vi genoverveje det". 

Så hvis idéen bliver ført ud i livet, så er jeg ret sikker på, at de virksomheder, som her bliver targetet, vil indføre lignende funktioner. Og dermed vil denne service blive overflødig.

Jeg vil derfor tro at det er klogere at udvikle funktionen, og sælge den direkte til DBA og konkurrenterne.

Albert

Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 21:00
Tak for svar Albert

Mente ikke at DBA og Trendsales ikke er C2C, mente kun at den drøftede platform skulle benyttes som C2C.
Der var lidt med formuleringen, men tak for indsigten. Det vil jeg helt sikkert arbejde videre med.

Mvh. Thomas
Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 21:01
Tak for svar John.

Mente netop som du forklare, og tak for indsigten.

Mvh. Thomas
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)