Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mit egen enkeltmandsvirksomhed. Jeg har købt varevogn på papegøjeplader privat inden virksomheds start. Dvs. jeg kører efter reglerne for kørselsgodtgørelse.

Jeg kører efter Google Maps, og skriver de kilometer på som Google Maps fortæller mig der er fra min virksomheds adresse, og til adressen hvor opgaven skal udføres, og hjem igen. Det forekommer mig rimeligt nemt. Dog er der måske en anden anden faktor hvis kilometer tælleren i min bil siger noget andet?

Forleden var jeg ude og besigtige en opgave sidst på dagen, og vi blev enige om at opgaven skulle udføres dagen efter. 

Kan og må jeg også skrive kørslen på den dag jeg var ude og besigtige? 

Og næste spørgsmål. Hvis jeg kører ud og besigtiger en opgave, men finder ud af at opgaven er for stor eller er uden for mine kompetencer, eller kunden takker nej eller på anden måde ikke ønsker det udført af mig, må jeg så også skrive det på?

Og mht. køb og afhentning af materialer hos et byggemarked f.eks forud for en opgave, hvor jeg kører ud og henter materialer dagen inden en evt. opgave, eller henter materialer mens jeg er ved at udføre opgaven,må jeg også skrive det på?

Jeg vil selv mene det hele er arbejds relateret, men vil meget gerne have styr på det. 🙂

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du må skrive alle erhvervsture på, du bør bare for hver tur beskrive det var - hente materiale til opgave xx - tilbud petersen parcelvej osv - som jo så kan afstemmes med byggemarked nota og aftale med kunden osv

Det må være OK at bruge google maps tal synes jeg, men normalt er det jo km tæller man lægger vægt på

Der skal gerne også være plads til alm privatkørsel mellem opgaverne, og der KAN km stand være en fordel at have med

Du har købt bilen privat og ejer den privat med moms betalt privat og betaler privatbenyttelsesafgift - og har så også fradrag for moms på driften

IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Papegøjeplader (johnhannover.blogspot.com)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)