Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect 301 med asp (DanDomain)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop flyttet Lind Tolborg Design fra one.com til DanDomain. I den forbindelse ændrer filstrukturen sig, og jeg vil naturligvis gerne lave noget 301 redirect så eksempelvis http://www.lind-tolborg.dk/index-filer/Armbaand.htm ændres til http://www.lind-tolborg.dk/shop/armbaand-19c1.html.

Jeg har oprettet filen http://www.lind-tolborg.dk/index-filer/Armbaand.htm på DanDomains server med følgende indhold:

<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status="301 Moved Permanently";
Response.AddHeader("Location","http://www.lind-tolborg.dk/shop/armbaand-19c1.html");
%>  

Der sker lige præcis ikke en skid. Hvad gør jeg galt?

Jeg har ikke en hujende fis forstand på det her, og DanDomain Support er ikke til meget hjælp. Citat: "det du har gang i ser lettere kompliseret ud". I det hele taget lader det ikke til, de kan se formålet med operationen.

Mvh. Jakob
Lind Tolborg Design

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01

Hej Lind

Giv mig lige et kald på tirsdag efter påske, jeg tror vi har en der kan hjælpe dig lidt på vej.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:14

Proev og kald filen .asp istedet for .html

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 18:29
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:30

Din udbyder skal fortolke serverside afviklet (asp) kode i en .html fil hvis det skal lykkedes.

Alternativt kan du prøve en serverside include af redirect scriptet i en .asp fil.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:33

Jacob: Nej det er ikke irrelevant ... er du siker paa at du koerer paa en ASP server? og at du har tilladelse til at udfoere asp scripts?

Normalt laver man den slags med noget der kaldes mod_rewrite, jeg er dog ikke klar over hvordan man goer paa windows.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Skrevet kl. 18:41

Ronnikc:
Alternativt kan du prøve en serverside include af redirect scriptet i en .asp fil.

Hvordan gør jeg det? Hvad skal jeg skrive i filen? Hvor skal filen ligge (roden eller /index-filer/)?

mcsolutions, jeg har fra deres Support, at shoppen kører .asp

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:43

Kontakt supporten og spørg om de ikke har en IIS url rewrite service kørende på serveren som du kan benytte - ellers kan jeg ikke se hvordan du skal få lavet en successfuld løsning må jeg indrømme.

Den html fil du vil redirecte fra understøtter ikke parsing af en serverside kode som kan foretage redirect - dermed skal du foretage det på server niveau men det har du ikke adgang til.

Alternativt så flyt dig domæne til en php server med apache webserver på og url rewrite mod og lad din asp shop kører på et subdomæne ala shop.dinurl.dk og foretage så 301 redirectsene fra php hotellet.

Og hvis udbyderen ikke kan tilbyde 301 redirects så overvej seriøst at finde en anden udbyder for så betyder dit skifte til den pågældende shop at hele din akkumulerede søgemaskine "værdi" er fuldstændig værdiløs.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:03

Hej Jakob

Supportens svar er korrekt. Det er lettere kompliceret det du er ved at lave, og formentligt betaler du ikke nok for løsningen til at kunne forvente support på så højt niveau. Det du er ved er næppe en del af Dandomain løsningen, men er derimod en helt generel IIS / ASP, som kan besvares ved at Google tilpas længe, men som ikke mener man kan forvente af Dandomain support.

1) En server der kan køre asp kan som udgangspunk udføre asp kode hvis og kun hvis filerne hedder .asp til slut.

2) Har du en .htm(l) fil der skal redirectes,kan du evt. slette den og oprette en 404 error handler hvor du kan placere din asp kode. Url rewrite som foreslået kan sikkert også bruges.

3) Hør evt nogen her på Amino om de kan hjælpe. Det er kompliceret.

/Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:45

Nu er Dandomain nok en af landets dyreste webhotel løsninger - så hvis ikke deres support kan hjælpe hvem skulle så kunne?

Den optimale løsning på problemet findes i en IIS baseret løsning - som kunden jo ikke har adgang til med mindre udbyderen har sat en komponent til url rewrite op i IIS og derfor er det i høj grad op til udbyderen at "spille" med for at få url rewrite til at virke - det er immervæk ikke småting og hvis man har gode nok søgemaskine placeringer bør man vælge såvel shopløsning som webhotel udbyder alt efter om det kan fastholde værdien af ens søgemaskine placeringer.

Du skal altså ikke bruge en side som melder 404 til at varetage redirect - så kan du ligeså godt lade være med at gøre noget for det er det samme du opnår.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)